Jeg er ved at lave hul i en almindelig indervæg for at montere en skydedør der. Selvfølgelig brugte håndværkerne regler i metal, mod min anbefaling, og nu ved jeg ikke, hvordan jeg skal få det adskilt. Hvordan skærer/saver jeg lettest den stående metalregel samt den liggende på gulvet?

pladesaks? Skærebrenner? Ville gerne undgå at gå løs med en forhammer...

Væg under renovering med åbent hul til skydedør; synlige metalregler og gulv. Værktøj på gulvet ved siden af. Indervæg med metalregler, en stående og en horisontal, der skal skæres for montering af skydedør. Problemer med at skære i metallet.

Bryd skruen af alternativt forsøg at finde dem på den anden side og skru dem ud

P
Løsn gipsen. Ryk det stående af med håndkraft. Skru skruerne ud, der holder den liggende del. Færdig.

?

Ellers er min personlige favorit ved nedrivning en tigersav med et rimeligt langt blad.

Ja, det gik til sidst. Men det krævede mange besværlige øjeblikke, primært at forsøge at klippe dem af med pladesaks. Et frygteligt materiale er det.

Tigersav er bedre, hvis man har en, og er okay med at dække resten af lejligheden i gipsstøv, nu holdt det sig rent i hvert fald.

tak!

P
S shiftlock sagde:
Ja, det gik til sidst. Men det krævede mange besværlige trin, primært at forsøge at klippe dem af med en pladesaks. Et frygteligt materiale er det.

Tigersav er bedre, hvis man har en og er okay med at dække resten af lejligheden i gipsstøv, nu holdt det sig rent i det mindste.

tak!
Dejligt, flot klaret!

Tigersav mellem plade og reglen, skær skruen. Ikke gipsen! :) Fungerer fint når dør- og vindueskarme, bræddegulve og lignende skal rives.

• Synes
shiftlock
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.