Hej!

Jeg stødte desværre på et problem med min forrige hundehus, som begyndte at mugne overalt i krydsfiner.
Almindelig, umalet krydsfiner var det, men jeg havde påført en olie, der skulle beskytte.

Nu tegner jeg det nye hundehus.
Rammen bygges af 45*70 trykimprægneret træ, og isoleringen bliver 70mm celleplast. Ingen dikkedarer!
Bunden dog, bekymrer mig.

Mange ser ud til at bruge netop krydsfiner, men i betragtning af mit seneste problem med mug er jeg lidt bekymret over det.
Hundehuset kommer til at stå på et terrassegulv, og derefter på et par 'ben' af trykimprægneret træ.
Så krydsfineret vil ikke have direkte kontakt med jorden overhovedet.

Har jeg bare brug for at male det?
Har jeg brug for et andet materiale?

Billede af hvordan min tanke er
Diagram af hundehus med 45x70 trykt træramme og lag af OSB og plywood, markeret med noter om materialetyper og dimensioner.

Formplywood har vi brugt i en legehus, og det har klaret sig godt. Den var dog lidt højere oppe fra jorden. Ellers kan du måske lægge en Jackon eller LUX-plade der, som er beregnet til at have inde i badeværelser, typisk puds + flamingo + puds. Så bliver det lidt isoleret også. :-) Jeg har gjort det i et lille pindsvinehus, men det var bare fordi jeg tilfældigvis havde reststykker tilovers. Det har holdt i hvert fald.

Andreas Lundgren sagde:
Formplywood har vi brugt i en legehytte, og det har holdt sig godt. Den var dog lidt højere oppe fra jorden. Ellers kan du måske lægge en Jackon eller LUX-plade der, som er beregnet til at have inde i badeværelser, typ puds + flamingo + puds. Så bliver det også lidt isoleret. :-) Jeg har gjort det i et lille pindsvinhus, men det var kun fordi jeg tilfældigvis havde nogle rester. Det har holdt i hvert fald.
Tak Andreas!

Har desværre hverken fået notifikationer eller været logget ind, så jeg har ikke set din kommentar før nu desværre!

Jeg købte lidt bedre plyfa end den jeg havde tidligere, druknede den i olie, og malede den derefter med grunder 3 gange - jeg håber, at den holder sig :)

Jeg vender tilbage med opdatering!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.