Nej det ser for forfærdeligt ud med villaer der er beklædt med plade, sats hellere på noget andet! Der findes i dag så mange systemer på markedet, bare at vælge og vrage!

Har selv STO therm putssystem med frigolit og puds samt sprøjtet facade. Findes i alle farver, overfladestrukturer og holder længe uden vedligehold. ;)

man kan altid ændre på facaden, hvis huset ligger godt der, hvor man vil, og huset i øvrigt er, hvad man har tænkt sig!

Udover udseendet har jeg kun hørt positive ting om pladefacader. Frem for alt er det vedligeholdelsesarbejdet (som ser ud til at være ikke-eksisterende) af facaden, som husejerne ser ud til at kunne lide.

• Synes
Visan i mitt liv
  • Laddar…
Nabohuset hjemme har metalfacade, og jeg synes ikke, det ser forfærdeligt ud. Synes nok, at det kan se ret så ok ud. Stor fordel er jo, at det er vedligeholdelsesfrit.
Hvordan ser prisbilledet ud sammenlignet med andre metoder?

jeg har metalbeklædning (ser ud som liggende træ)

naboen havde boet ved siden af i 10 år og troet det var træ ;) så det ser vist nok oki ud...

problem med det? bliver som en bageovn indendørs om sommeren :(

men, vedligeholdelsesfrit... men vil blive udskiftet til træpanel når indersiden er totalrenoveret

yonna sagde:
men de huse, der er blevet suppleret med dette, kan give store problemer. Man har ikke styr på fugtskader, før det er for sent. Jeg ville aldrig købe et brugt hus med denne facade. Og dette først og fremmest ikke på grund af det æstetiske.
har aldrig læst eller hørt at dette skulle være noget, hvor har du fået den info fra? lidt nysgerrig eftersom vi har det og det var puds inden...

Min mening:
- Pladebeklædning med formål at efterligne træfacade = hvor grimt som helst.
- Pladebeklædning hvor man udnytter pladens specielle egenskaber og muligheder = kan blive hvor cool som helst. Tænk bølget, helt glat, kobberfarvet, rustfrit osv.

Det afhænger helt af hvilket hus du tænker på at bygge, landidyl med hvide hjørner passer ikke med pladebeklædning efter min mening. Derimod har vi overvejet plade til vores modernistiske husbyggeri.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.