Har nogle plastdele, der er ødelagte i opvaskemaskinen, og hvor det ikke er muligt at udskifte kun dem.
Ville det være muligt at lime med eksempelvis pl400 i opvaskemaskinen? :S :)

Absolut ikke. Med både varme og basiske vaskemidler så holder det ikke. Skulle gætte på, at det eneste der holder, er at smelte plasten sammen med et gammelt loddekolbe eller lignende. Man kan også tilføje plast til skaden, hvis du har adgang til samme/ligende plastmateriale. Varm dog forsigtigt, så du ikke brænder plasten.

Jeg havde testet med epoxy

Jeg ved ikke, men jeg gætter på, at plast i en opvaskemaskine er af den "fede" sværtlimbare slags, desværre. Muligvis findes der speciallim, der kan klare det, men så bør du nok prøve at finde ud af, hvilken type plast det er.

Et billede giver dig måske bedre respons.

Tak for jeres svar. :) springer nok limet over. Du har ret...skal lave et billede. :)

Det kan stå stemplet eller støbt ind i plasten, hvad det er for mtrl.
PP er almindeligt fx.

Hvad er det for en del, der skal limes?

Her kommer et billede af det, der skal repareres. Beslagene, der holder hele kurven oppe foran.
Fæste til en opvaskemaskinekurv, der skal repareres.

Tør jeg måske prøve megastick?

Skru?
En lang skrue lige igennem både plastholderen og metalrøret indeni den.

Jeg ville ikke sætte lim i en opvaskemaskine. Mit gæt er, at PL400 ikke er særligt fødevaregodkendt...

/ Fredrik

Er kurven leddet i forbindelsen mod gejderen?
Jeg ville nok have forsøgt med rustfri skrue og møtrik. Evt. går det jo fint at montere kurven fast, det er jo ikke ofte man fjerner og flytter kurvene i opvaskemaskinen.

Det er en lille anlægsflade, med en plasttype der er sværlimet og under ret høj belastning. Ikke de bedste forudsætninger.

I har ret..pl400 er nok ikke det nej. :)
Og megastick føles jo heller ikke så godt. Bliver skrue og møtrik igennem. :) tak

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.