Vil have perlespont fra gulv til loft i køkkenet.

Er det værd at rive gammel panel og gips ned, eller bare at sømme ny udenpå med en vis opregling med f.eks. umalet panelbræt?

Ingen risiko for at bygge fugt ind eller noget?

Hvor tæt bør panelet sømmes? Dobbelt søm i hver eller enkelt?
Jeg tænker en kombination af PL-600 lim og søm i reglar hvor dette findes...

Forudsætninger:

Værelset under renovering med gammel tapet og delvis fjernet vægpanel, støvsuger i midten.
 
Riv bort gammel panel, søm i hver regel, søm i noten så søm ikke ses så slipper du at spartle og male og blive gal i processen ;)
 
Gips bag de gamle paneler med .. ;)

Bange for at jeg har mest lodrette regler.. Lave nye vandrette "lækt" af liggende panelbrædder? Hvor tæt skal disse i så fald sidde?
 
Der findes vægpanelplader med udseende af perlestaf, måske nemmere at montere direkte på gipsen for dig.:)
 
Har god pris på b-kvalitet af granpanel og kan lide den levende følelse med penselstrøg :)
 
Intet der forhindrer dig i at pensle på vægpanelpladerne ..:D
Forstår hvad du mener .;)
 
Sandt iofs :)
 
"Jeg er bange for, at jeg har mest lodrette regler.. Lave nye vandrette "lækte" af liggende panelbrædder? Hvor tæt skal disse i så fald sidde?"

Cc 60 cm er vel altid et godt mål. Det går sikkert også med cc 1 m. Dog giver tættere regling/sømning en mere stabil og bedre siddende (mindre risiko for sprækker) panel. Desuden er jo std perlespontpanel til indendørsbrug så tynd (12 mm) og slatten på grund af spor på bagsiden, at hvis man vil kunne hænge/sætte noget op som for eksempel en hylde på væggen, er det regler, man har brug for at fastgøre i. Jeg vil anbefale 21x95 mm for rimelig styrke samt godt med "vingelmargen/unøjagtighed" ved opsømning af panelen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.