Hej, har lige monteret en PAX skydedørsgarderobe fra IKEA. Målene er 200x236 med to skydedøre med paneler. Hver skydedør er 100x236. Da jeg var færdig, opdagede jeg 8 små plastikstykker, som jeg havde glemt at bruge. De skulle sidde, når man byggede aluminiumsrammen sammen på pladen, hvor man forbinder alle fire dele i aluminiumsrammen. Jeg har skruet som beskrevet i monteringsvejledningen, men glemte det lille plastikstykke i nr. 6 i monteringsvejledningen. Ringede til IKEA, og de sagde, at jeg skal tage dørene ned og gøre det om. Herregud! Skal jeg det – hvilken funktion har plastikstykkerne? Er der nogen, der ved det? Hjælp!! På billedet ser I det lille plastikstykke. Nr 10006187 10006207 10006204 Det er den, jeg har glemt. Venlig hilsen Cecilia
Husejer
· Klagshamn
· 285 indlæg
S syster_cecilia sagde:Hej’ har precis monterat en PAX skydedørsgarderobe fra IKEA. Målet er 200x236 med to skydedøre med paneler. Hver skydedør er 100x236.
Da jeg var færdig opdagede jeg 8 små plastikstykker, som jeg havde glemt at bruge.
De skulle sidde, når man samlede aluminiumsrammen på pladen, som forbinder alle fire dele i aluminiumsrammen. Jeg har skruet som det står i monteringsanvisningen, men glemte det lille plastikstykke i nr 6 i monteringsanvisningen.
Ringede til IKEA, og de sagde, at jeg må tage dørene ned og gøre det om. Herregud! Må jeg det - hvilken funktion har plastikstykkerne? Nogen der ved? Hjælp!!
På billedet ser I det lille plastikstykke. Nr 10006187
10006207
10006204
Det er den jeg har glemt.
Mvh Cecilia
Plaststykket er til at dække kanten/hjørnet på aluminiumsprofilen. Den kanten kan være lidt skarp nogle gange, da profilen er skåret der, plastikstykket gør, så man ikke kan komme til den kanten og risikere at skære sig.
Klik her for at svare