Hej alle sammen!

Jeg er i gang med at planlægge opbevaring i vores nye lejlighed og har brug for lidt input fra jer, der er handy. Planen er at placere to IKEA Pax-garderobeskabe (100x58x236 cm) på hver side af sengen. For at maksimere pladsen vil jeg bygge en "bro" med vægmonterede overskabe mellem garderobeskabene.

For at få den indbyggede følelse vil jeg indramme det hele med MDF-plader (dæksider/passtykker).

Mine overvejelser:
1. Tror I, at skabe med en dybde på 58 cm bliver for tunge/besværlige at vægmontere over sengen? Jeg planlægger at fastgøre dem ordentligt i bagvæggen, som er beton, samt skrue dem sammen med Pax-stammerne på siderne for ekstra aflastning.
2. Er der noget særligt, jeg bør overveje ved montering af en så dyb "bro", så man kan sove trygt under den?
Er krydsfiner det smarteste valg her, eller bør jeg overveje at modificere f.eks. køkkenstammer (IKEA Metod), selvom dybden ikke passer direkte?

Jeg overvejede at bygge 2 styk 100 cm skabe med en skillevæg i midten.

Taknemmelig for alle tips!

1. Det kommer fungere uden problemer som du beskriver det.
  2. Nej egentlig ikke
J JoakiNMilsson sagde:
Er krydsfiner det smarteste valg her, eller bør jeg kigge på at modificere f.eks. køkkenstammer (IKEA Metod) selvom dybden ikke passer direkte?
Er man handy nok, fungerer det at modificere IKEAs produkter.

Man kan lægge en bjælke i forkanten mellem de stående Pax-garderober eller en hel hylde af krydsfiner som underlag til mellem skabene.

O O sagde:
  1. Det kommer fungera uden problemer som du beskriver det.
  2. Nej egentlig ikke

Er man handy nok fungerer det at modificere IKEAs produkter.

Man kan lægge en bjælke i forkant mellem de stående Pax-garderober eller en hel hylde af krydsfiner som underlag til mellem-skabene.
Tak for svar, så bliver det nok at bygge egne stammer i krydsfiner! 😊

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.