Jeg har tænkt mig at bygge et spisekammer til tørvarer med mere under vores indendørs trappe. Det føles som et uudnyttet og godt rum til dette.
Jeg henvender mig her til ekspertisen for lidt tips om gode og passende materialevalg. Jeg vedhæfter billeder og lister lidt spørgsmål her nedenfor.
1. Jeg forestiller mig, at jeg skal dække rummet mellem trappetrinene. Her vil jeg gerne have, at den "dækside/plade", der lukker rummet af, ligner det eksisterende trappetrin så meget som muligt. Her tager jeg gerne imod tips om både materialevalg og fremgangsmåde. Se billede for at se, hvilket rum jeg mener.
2. For de større "dæksider/plader" overvejer jeg også, hvilket materiale der bliver nemmest og pænest sammen med det eksisterende.
3. Jeg forestiller mig også en dør på forsiden (til venstre for trappen). Materialevalg og tips om fremgangsmåde modtages med tak.
Sætstigen: Erstat eksisterende sættrin med en planke, der dækker. Burde gå med 250x34 eller dele af limtræ hyldeplan. Brug en 28x28 liste at skrue i fra undersiden. (Eller genbrug den der sidder nu).
Døren og omkringliggende vægge ville jeg regle op med 45x45. Jeg ville beklæde dem med stående perlespor og også fremstille en dør af stående perlespor. Sæt en ventil ved døren og en til højre for trappen.
Sættetrin: Erstat de eksisterende sættetrin med en planke, der dækker. Det burde gå med 250x34 eller dele af limtræ hyldeplade. Brug en 28x28 liste til at skrue i fra undersiden. (Eller genbrug den der sidder nu).
Døren og de omkringliggende vægge ville jeg opbygge med 45x45. Jeg ville beklæde dem med stående perlespont og også fremstille en dør af stående perlespont. Sæt en ventil ved døren og en til højre for trappen.
Tak. Ja, jeg havde tænkt træ og vil jo gerne få det i så lig udseende som muligt sammenlignet med de eksisterende trin. Limtræ hyldeplade er ingen dårlig idé. Jeg kan også godt lide idéen, der nævnes nedenfor, med tyndere fyrretræsplywood.
En ting er stommen til skabet. Det kan være i hvilket som helst byggemateriale (OSB, enkel krydsfiner, reglar.) Derefter overfladebelægning. Der findes flot krydsfiner, spontet træ og andet til overfladebelægning.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.