Hvis du lægger et klikgulv, er det en smal sag at tage det op og lægge det igen i fremtiden; alt du behøver er nogle brædder, som du har gemt. Byg dem ind i væggen, så ved du, hvor de er, når du har brug for dem.
Visse klikgulve kan ikke lægges om, fx har jeg Forbo, og den variant jeg har, kan ikke lægges om.
Parketten, der skjules af skillevæggen, vil "beholde" det originale udseende, så vær forberedt på at slibe gulvet om den dag, væggen fjernes, for at undgå at se, hvor væggen sad. Med dette i tankerne kan væggen limes lidt, så intet andet end lakken ødelægges den dag, væggen rives ned.
Om parketten presses fra hinanden eller ikke, afhænger også af kvaliteten af gulvet, men det er en chance, der sandsynligvis vil lykkes, tror jeg. Men sæt ikke en massiv egetræsdør i væggen, som kan smækkes i med kraft
Lægger du et klik, flydende gulv er det jo en smal sag at samle det igen i fremtiden; alt du behøver er nogle brædder gemt. Byg dem ind i væggen, så ved du, hvor de er, når du har brug for dem.
Smart! Det lyder som en ret god løsning, synes jeg.
Ved, at langsiderne er lette at få løs og samle igen. Kortenderne kan man banke ud fra siden. (Blev nødt til at gøre det på førstesalen på et tidspunkt. Ikke sjovt at tabe kobenet på et nylagt gulv )
Lægger jeg gulvet efter, at jeg har fastgjort lægterne, så bliver det ikke så besværligt. Lægge plankerne, der skal skæres over lægten og tegne på begge sider af lægten.
Bliver nødt til at købe 2 pakker for meget så, men det er ikke meget i sammenhængen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.