Som overskriften: skal der være papstrimmel i samlingen mellem loft og væg? Jeg har gips på væggene og får forhåbentlig gips op i skråloftet i weekenden. Jeg mistænker, at der vil blive en del sprækker mellem væggen og loftgipset. Er der nogen ulemper ved at spartle en strimmel udover, at det bliver en hel masse mere spartling?

Eller hvordan løser jeg sprækker pænt ellers? Fugemassen dækker jo ikke hvor store sprækker som helst. Har ikke besluttet endnu, om der skal være loftliste eller ej. Spørger jeg konen, så er svaret garanteret NEJ!

Taknemmelig for lidt støtte...

Brug tiden på at være omhyggelig med pasformen på skiverne i stedet for at spartle fugen og brug latexfugemasse.

Ja det er måske det mest fornuftige....

Slå en vandret streg på væggen med en farvetråd, derefter girer du gipsen mere end hældningen på loftet, måler den samme afstand fra kritstregen til de girede loftgipsskiver. Vupti så har du en fin kant som bare behøver en liiiille snor med latex.

Det blev en del bøvl for at få det til at lykkes. Der blev en del sprækker. Men lidt spartelmasse og udfyldningsmasse og så fugemasse og farve på det, så blev det perfekt. Så nej, papirstrimmel i samlingen mellem loft og væg ville bare have været unødvendigt besværligt.

Vil det ikke sprække med tiden da??
Har selv skråtag, og det er mildest sagt lidt "flaky"...
Tænkte på at sætte en pladeprofil bagved i overgangen for at få den rigtige stivhed! Man vil jo ikke skulle bruge latex hver forår og efterår!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.