Hej,

I dag havde jeg et firma hjemme, der leverede bordpladerne til vores køkken. ENDELIG skulle vi være færdige med køkkenet. Vi har været uden køkken siden i sommer, og vi har længtes efter denne dag mere, end nogen kan ane. Installation gik rigtig godt, og vi var tilfredse med bordpladerne. Da jeg kom hjem fra arbejde i aften, opdagede jeg dog til min store skræk, at de tilsyneladende har smurt en form for konstruktionslim på vores mest udsatte dækside, på højskabet. Det ser ikke ud til at kunne fjernes, og jeg bryder sammen, kan virkelig ikke klare dette tilbageslag lige nu.

Det er et ekstremt tyndt lag, der næsten føles som en del af dæksiden; man mærker kun lige så vidt nogen forskel, når man kører neglen over det. Efter at jeg har forsøgt at tørre det af, er det nu blevet blåligt (vedhæfter to billeder, før og efter - siden er højglans, så vasken reflekteres i billederne).

Skabet er så fastkilet som det overhovedet kan være (køkkenet blev bygget ud fra det skab, og at få det ud er i princippet umuligt), og nu er bordpladen også limet fast i det. Vær venlig at sige, at nogen har en mirakelkur, der kan fixe dette...?
 
  • Høgglans køkkenskabsdør med spejling af køkkenvask og vandhane, lille plet synlig på overfladen.
  • Højglans køkkenskab med reflekteret håndvask og let synlige limpletter på overfladen.
henke_benke sagde:
lad tørre og prøv at skrabe af med isskraber (hårdt plastskraber).
hvilket middel har du brugt?
sådanne wipes tager det meste.
[link]

[link]

vær forsigtig, farven kan blive ødelagt
Har kun prøvet standardrengøringsmiddel (universalrengøring og vinduespuds). Må købe en plastskraber i morgen.

101 wipes virker stærke, men tør ikke rigtig bruge noget, der kunne gøre det hele endnu værre, hvis nu det skulle ødelægge farven...

Edit: Fandt en sådan plastkile, som man bruger til gulvlægning, og prøvede at skrabe med den, dog uden held...
 
Senest redigeret:
H
P Peligroso sagde:
Har kun prøvet standardrengøringsmidler (almindelig rengøring og vinduespudsning). Må købe en plastikskraber i morgen.

101 wipes virker stærke, men jeg tør ikke rigtig prøve noget, der kunne gøre det hele endnu værre, hvis det nu skulle ødelægge farven...

Edit: Fandt en sådan plastkile, som man bruger ved gulvlægning og prøvede at skrabe med den, dog uden held...
har ikke ødelagt lakeret farve endnu. men jeg må jo advare
 
Testet med opløsningsmiddel? Test det på en usynlig overflade først, hvis det skulle påvirke farven.
 
Limvask kunne muligvis fungere, men som sagt, test på et afklip eller en usynlig overflade først. Limvask er en blanding af acetone, ethanol og mineralsk terpentin, så der er en risiko for, at den også påvirker malingen, i hvert fald hvis man går for hårdt til værks.

Pas på med slibende rengøringsmidler som vim eller jif, jeg ville have været meget forsigtig med at skrabe på en så blank overflade.
 
D Daniel 109 sagde:
Testet med opløsningsmiddel? Test på en usynlig overflade først, hvis det skulle påvirke farven.
Havde intet hjemme, og min Coop havde heller intet. Hvilket opløsningsmiddel tænkte du på? T-rød?

Må prøve at finde og købe nogen forskellige midler i morgen, hvis jeg kan finde en butik, der faktisk sælger limvask/101 wipes osv. i det centrale Stockholm. Clas Ohlson ser ikke ud til at have sådan noget?
 
Hvis det er en højglans overflade, ville jeg have poleret overfladen med en roterende maskine og rubbing til bil/båd.
Men hvorfor lader du ikke firmaet, der har lavet skaden, udbedre den?
 
  • Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.