Hej,

Jeg skal i weekenden sætte en panelvæg op fra Moelven, som vi er blevet vilde med.

Panelbrædderne er 3,6 m, og rummet er 3,7 m. Så der vil være 10 cm tilbage, som jeg skal fylde ud med på det næste bræt. Derved vil det bræt være 3,5 m, og jeg vil få et diagonalt mønster i den højre side af væggen.

Jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal gribe det an for at få det til at se pænt ud, hvordan ville I have gjort det?

Så er jeg også i tvivl om reglingen af væggen, hvor der tidligere har været en dør, så jeg kan ikke følge cc 600 lige der. Skal jeg ignorere cc600 over det område (bliver vel 1000 mm derimellem), eller skal jeg sætte en regel op, som jeg fastgør i regel på galv og loft og måske også med "mollyplugg"?

Tak på forhånd
//Niklas

Hmm, har ikke styr på lige den panel, men ligesom med gulv-lægning plejer det ikke at se så godt ud med en lille stump.
Selv havde jeg kappet et første bræt et sted på midten eller hoftet længde, startet med det og derefter fortsat med faldende længder. (Derefter kappet og skabt større dele næste gang du begynder at få noget, der er under 30-40cm tilbage til væggen, eller hvad der kan anses for at være æstetisk. Det samme hvis du mærker, at der risikerer at blive et distinkt mønster i samlingerne.)

Har du tænkt at lade dørhullet være åbent? (bare med panel over?)

Tak. Lyder helt klart rimeligt at ikke have for små stykker. Jeg er inde på det, du skriver, men tror nærigheden i mig taler nogle gange. Der er fer og not også på kortsiderne for pasning, og saver man disse, så bliver de derefter kun brugbare som slutstykker (om det bliver et problem ved jeg ikke :-) )

Døren er siden længe (forrige ejer) lukket til med gips på begge sider

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.