Jeg har tænkt mig at bruge panelclips til min stående panel. Ser ingen måde at sømme skjult, og tror at sømmene ikke bliver så pæne på væggen, især da underliggende reglar er uregelmæssige.
Okay, men hvordan gør man så ved vægudtag? Ved sømning kan man jo presse to brædder sammen, bore doshul og sætte dem fast, når de sidder sammen for derefter at sømme. Men med panelclips fungerer det jo ikke.
Nogen, der har brugt panelclips, hvordan løste I hulltagningen?
Det bliver sømning oppe og nede, som dækkes af gulv- og loftliste.
Købte en sømpistol, og sømmer i fjederen. Blev ret ok, men man skal være omhyggelig, så man rammer rigtigt. Undrer om det er bedre at sømme i noten?
Der er ingen problemer med at sømme i noten med en sømpistol, sæt den "dybt", så slås sømmet helt ind. Lidt større risiko for revner, hvis du skal sømme tæt på knaster eller lignende. Bliver 100% usynligt. Men hvis du har tæt panel af god kvalitet (der ikke tørrer fra hinanden), så er det nemmere at sømme i fjeder. Paneldiskussion er godt, men dyrt og langsomt.
Jeg syntes det føltes bedst at sætte noten mod væg/hjørne, og så kan man ikke få det lige så stramt, hvis man bruger clips eller søm i noten, tror jeg. Så det måtte blive sådan.
Jeg skal overveje, hvordan jeg gør med yderhjørner, bare.
Kiggede lidt på panelet i går - samme som knockonwood - og det bliver ikke mange mm tyk, hvis man sømmer i noten. Skal prøve på affaldsstykker, det går måske.