Hej!

Indretter min kvist og skal sætte stående panel på skråtagssiderne, som skal hvidmales/laseres. Jeg ønsker et helt glat panel, altså uden perle, bastupont osv. Panelet må gerne være tyndt og smalt og helst prisbilligt... :)

Har ikke fundet sådan et panel endnu og har overvejet, hvordan jeg skal løse det...
Råspont (95 mm bred) med høvlet side mod rummet ville fungere godt, men jeg er blevet advaret om, at den ikke kan fås tilstrækkeligt tør og derfor vil tørre meget fra hinanden med sprækker og revner (og knirk...) som resultat.

Har fundet en slags panel (Gapro 120x13), som næsten er uden synlig spont, men så bliver det dyrt (185 kr/m2). Alternativet er at bruge gulv (fx byggmax tynde trægulve 112x15 mm, koster 109 kr/m2), men jeg er lidt bekymret for, om det bliver FOR tæt, altså ingen overhovedet mellem brædderne og så vil det se mærkeligt ud.

Er der nogen, der har prøvet råspont eller gulv som panel? Eller som kender en anden løsning?
Taknemmelig for tips!

/Ilam

Lidt over syv år senere læser jeg Ilams spørgsmål. Og jeg har det samme spørgsmål. Findes der et svar i dag: syv år senere?

Syv år senere?
Jeg har råspont. Der kommer sprækker, men det var det jeg ville have, så jeg er tilfreds?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.