Hej
Skal have lavet to nye yderdøre: Disse skal ligne vores nuværende dør så meget som muligt. Jeg har fundet en meget billig og dygtig specialsnedker. Problemet er, at den panel vi har i dag, tilsyneladende er gået af mode.

Den nuværende dør har et 45 mm bredt fer og not panel afrundet i kanterne og med en fræset (og afrundet) rille i midten. Det er en klassisk "egnahemsdörr" (i det mindste i Bromma)

Udseendet bliver næsten som om man har limet eller spigret 2 cm brede kantlister med 2 millimeters mellemrum på en plade. Ifølge min snedker kræves dog fer og not træ.

Hvor kan jeg få fat i dette eller noget lignende?

Er det en karrosseripanel du søger?
tb_3022_p34343.jpg

Jeg har købt en dør fra www.designadoors.se med en sådan panel i eg.

Karosseripanel var ordet sa Bull!! Takker. Nu ved jeg, hvad det hedder. Ved du, hvor man kan få fat på dette?

Mvh, Mårten

Nej, jeg købte døren med panel og det hele. Du kan jo spørge Designadoors om de køber panelet fra nogen eller om de laver det selv.

Googlede lidt, og det ser ud til, at der også findes andet, der kaldes "karosseripanel" ???
Det er vel ikke det, der blev efterspurgt, eller?

(webadresse fremgår af filnavnene)
3060.jpg
panel_furu_a_kaross_9x65.jpg

Haagbard sagde:
Googlade lidt, og det ser ud til, at der er andre ting, der også kaldes "karosseripanel" ???
Dette er vel ikke, hvad der blev spurgt efter eller?

(webadresse fremgår af filnavnene)
[bild]
[bild]
Den nederste virker vel som den efterspurgte? Desværre findes Abi-træ i Gbg...
Nacka Trä http://www.nackatra.se/profiler.html påstår, at de har, men den er glat som klockestrands :-(

Takker! Den nedre kan være god nok. Har også fundet en på egen hånd hos Forneby Såg og Hyvleri. Problemet er, at dørene vil blive lavet i Småland, men jeg må vel sørge for at få panelerne derhen på en eller anden måde.

Tusind tak!

Jeg synes ikke, at nogen af de to ligner den "Eld" viste billede på.........ved præcis hvordan panelet ser ud, eftersom der var en sådan dør i forældrehjemmet (bygget -38 ) i.o.f.s var jeg bare 12 år, da døren blev erstattet med en hvid swedoor, jeg troede dog, at det var smalle ribber spikret med mellemrum.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.