Hej
Skal have lavet to nye yderdøre: Disse skal ligne vores nuværende dør så meget som muligt. Jeg har fundet en meget billig og dygtig specialsnedker. Problemet er, at den panel vi har i dag, tilsyneladende er gået af mode.
Den nuværende dør har et 45 mm bredt fer og not panel afrundet i kanterne og med en fræset (og afrundet) rille i midten. Det er en klassisk "egnahemsdörr" (i det mindste i Bromma)
Udseendet bliver næsten som om man har limet eller spigret 2 cm brede kantlister med 2 millimeters mellemrum på en plade. Ifølge min snedker kræves dog fer og not træ.
Hvor kan jeg få fat i dette eller noget lignende?
Skal have lavet to nye yderdøre: Disse skal ligne vores nuværende dør så meget som muligt. Jeg har fundet en meget billig og dygtig specialsnedker. Problemet er, at den panel vi har i dag, tilsyneladende er gået af mode.
Den nuværende dør har et 45 mm bredt fer og not panel afrundet i kanterne og med en fræset (og afrundet) rille i midten. Det er en klassisk "egnahemsdörr" (i det mindste i Bromma)
Udseendet bliver næsten som om man har limet eller spigret 2 cm brede kantlister med 2 millimeters mellemrum på en plade. Ifølge min snedker kræves dog fer og not træ.
Hvor kan jeg få fat i dette eller noget lignende?
Den nederste virker vel som den efterspurgte? Desværre findes Abi-træ i Gbg...Haagbard sagde:
Nacka Trä http://www.nackatra.se/profiler.html påstår, at de har, men den er glat som klockestrands
Jeg synes ikke, at nogen af de to ligner den "Eld" viste billede på.........ved præcis hvordan panelet ser ud, eftersom der var en sådan dør i forældrehjemmet (bygget -38 ) i.o.f.s var jeg bare 12 år, da døren blev erstattet med en hvid swedoor, jeg troede dog, at det var smalle ribber spikret med mellemrum.
Klik her for at svare