I fyrrummet/værkstedet er indervæggene dækket med malet gips. Jeg vil gerne hænge værktøjerne op og hænge ting på væggen, men tænker, det ikke bliver så godt, hvis jeg begynder at skrue direkte i gipsen overalt. Jeg vil desuden gerne sætte panel på væggen af æstetiske grunde
Det hele skal selvfølgelig kunne holde til en del belastning.
Hvordan gør jeg bedst? Skruer i lægter og så sømmer panel på dem?
Eller en form for OSB-plade mellem gips og panel?
Huset er af tømmer og udvendigt isoleret. Jeg overvejer også, om der kan blive et problem med fugt i væggene, hvis jeg pålægger for mange lag plader og andet. Skal jeg tænke på luftspalte?
Hvordan gør jeg bedst? Skruer i lægter og så sømmer panel på dem?
Eller en form for OSB-plade mellem gips og panel?
Huset er af tømmer og udvendigt isoleret. Jeg overvejer også, om der kan blive et problem med fugt i væggene, hvis jeg pålægger for mange lag plader og andet. Skal jeg tænke på luftspalte?
Der er ikke noget krav om, at kedlen skal stå i et kedelrum.
Ingen forslag overhovedet?
Bedste svar
C/C gipsen er vel 600mm, finder du reglarne, vil du have stående panel da
En almindelig panel på reglarne vil nok revne nogle steder, når belastning kommer,
så en OSB 13mm på reglarne og panel på den holder godt, og er stabilt for at skrue i
Et tip er at markere i loftet, hvor reglarne sidder, så kan du finde godt fæste hvis der skal noget tungere op,
som hyldeknægte eller lignende
En almindelig panel på reglarne vil nok revne nogle steder, når belastning kommer,
så en OSB 13mm på reglarne og panel på den holder godt, og er stabilt for at skrue i
Et tip er at markere i loftet, hvor reglarne sidder, så kan du finde godt fæste hvis der skal noget tungere op,
som hyldeknægte eller lignende
tak, det var noget sådan jeg havde tænkt på!L Liteavvarje sagde:C/C gipsen er vel 600mm, finder du lægterne, vil du have stående panel så
En almindelig panel på lægter vil nok revne nogle steder, når belastning kommer,
så en OSB 13mm på lægterne og panel på den holder godt, og er solidt for at skrue i.
Et tip markér i loftet, hvor lægterne sidder, så kan du finde godt fæste, hvis der skal noget tungere op,
som hyldekonsoller eller lignende
Klik her for at svare
