Hej,

Ved ikke om dette spørgsmål måske passer bedre ind under Tag & loft egentlig, men da det handler om både teknik og materialer, stiller jeg spørgsmålet her.

Da spartle, slibe og male ikke ligefrem er aktiviteter, jeg bryder mig om, har jeg tænkt, at vi skal have et loft af en eller anden form for træpanel. Vi kan tage et eksempel, som jeg synes meget godt om fra Intressanta Hus.
intressantahus-tyreso-03.jpg

Som I kan se, er der en sprække mellem hver panelstykke. Skal man spænde en form for mørk "dug" op på mellemdækket og så sømme panelet fast? Eller ville I sømme panelet direkte på mellemdækket? Hvordan ville I gribe det an?

• Synes
zokko
  • Laddar…
Nu til dags sætter man jo oftest glespanel c-c 300mm under bjælkelagets c-c 600mm (for at kunne sætte op gips?).
Så bliver det ret mørkt over loftpanelen.
Men for en sikkerheds skyld ville jeg nok sætte f.eks. sort vindväv inden panelen sømmes/skrus op.
Eller måske endnu hellere markdug, knap 5 kr/m2.

Rigtig flot tag. Er der nogen, der ved, hvad det er for en panel?

• Synes
zokko
  • Laddar…
E erikgöteborg sagde:
Rigtigt flot tag. Ved nogen, hvad det er for et panel?
Jeg er også nysgerrig på panelet, hvis nogen ved, hvad det er for et?

Ja flot, sådan gjorde min farsan i 70'erne derhjemme, brugte almindelige høvlede brede brædder og vindpapp.

Tager op din gamle tråd igen. Nogen der ved, hvad man skal anvende for materiale, hvis man vil lave sådan her på et toilet med en du bruser samt spotlight indbygget?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.