Jeg er i gang med at indrette en loftetage og vil bygge en niche i en væg til placering af digitalboks/dvd-afspiller osv. Tanken er at bygge denne niche med hjælp af 16 eller 19mm MDF, og spørgsmålet er, hvordan man forbinder dette til de omkringliggende vægge, der er dækket med osb+gips. Nichens og de omkringliggende vægges overflade skal males med snedkerfarve, og det er meningen, at det ikke skal være synligt, at det er anderledes; det vigtige er at lave en overgang, der ikke "stikker ud".
Nogen med nogle gode tips?
Tak på forhånd!
Nogen med nogle gode tips?
Tak på forhånd!
Okay, har ikke gjort noget lignende men bare for at få gang i en diskussion...antar at du laver niche som en kasse som du sætter ind i væggen? Og du vil have det helt glat rundt om kanten? Kan du ikke bruge hjørnebeskyttere af metal, som til gipsyderhjørner, rundt om kanten og spartle det ind? Men så bliver du sandsynligvis nødt til at fase MDF'en rundt om kanten på indersiden for at få det rigtigt jævnt.
Ja, nichen er en kasse, som monteres i væggen, helt korrekt. Jeg ved ikke, om man skal gøre kanten usynlig, eller om det bliver flottere at gøre den markeret men diskret, det ser måske bare dumt ud at forsøge at gøre den usynlig.
Jeg vedhæfter et billede af, hvordan det ser ud, den røde linje viser et eksempel på, hvordan man kunne afgrænse nichen, den grønne en anden. Hvilken variant er bedst tror I?
Jeg vedhæfter et billede af, hvordan det ser ud, den røde linje viser et eksempel på, hvordan man kunne afgrænse nichen, den grønne en anden. Hvilken variant er bedst tror I?
Klik her for at svare