Sidder og planlægger et attefallshus, der skal bygges i skråning. De dele af væggene, der er under jorden, bliver sandsynligvis lavet i leca, men de øvrige dele over jorden bliver træregelkonstruktion. Er der nogen, der har et billede eller kan beskrive, hvordan man bedst udfører overgangen mellem leca og træregelkonstruktionen? I skråningsdelen kommer badeværelse og køkken til at være, og vi er ude efter en konstruktion, der er en afvejning mellem at maksimere pladsen og få gode isoleringsegenskaber. Indendørs vil vi have et ensartet udseende, og udendørs vil vi gerne have en glat overgang fra træ til lecagrund. Bliver vel noget i denne stil, hvad angår overgang fra leca til træ (lånt billede)

Bliver kompliceret at trappe, kør lige med fordel leca. Som der da typ hele leca frem til døren.

Sådan gjorde jeg:

• Bygning under konstruktion med Leca-blokke mod husets facade langs en jordvej.
  • Rødt træhus under opførelse med gruslagt indkørsel og stensætning ved siden af indgangen.
M martinåsaka sagde:
Bliver kompliceret at trappe, kør lige med fordel Leca. Som der da typ hele Leca frem til døren.

Sådan her gjorde jeg :
hvordan har du gjort på indersiden? iom at det skal blive bolig vil jeg ikke have nogen synlig overgang fra træ til Leca

Nu er det jo det her garage og sådan her:

Gips og træ gråt.
Så derefter puds.

Men skulle man have det samme uden samlinger, skal man jo sætte et lag regler over hele lagret med træ og leca typ 45x45, så derefter gipse over det.

• Grå garagevæg med værktøjer på blå tavle; ledninger og rør monteret langs væggen.
  • Synes
surfarn
  • Laddar…
Det bliver en smule for tyk væg med 19 cm leca og 45 reglar på det. Undrer om det går at løse med tyndere lecablokke.. eller anden konstruktion?

S surfarn sagde:
Det bliver lidt for tyk væg med 19 cm leca og 45 reglar på det. Undrer mig om det kan løses med tyndere lecablokke.. eller en anden konstruktion?
Ville ikke fylde mod lecablokke tyndere end 25 cm...... specielt ikke tyndere end 19cm

jeg kommer sikkert til at rådføre mig med en konstruktør.. Nu til dags bygges der jo mange attefallshus med kælder så der må findes en smart løsning på dette uden at ofre for meget indre rum. Helst ville jeg gerne have dette udseende
easy-house-attefallshus-kundanpassade-1.jpg

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.