Til sommer skal jeg sætte ny panel op over en karnap og ordne overgangen fra panelen til papptaget. Se billede! Som I kan se, er det en rodebunke af "reparationer", hvor jeg formoder, at det lækker ind. Selve panelen tror jeg kaldes "baspanel".
Jeg skal altså: rive den eksisterende panel ned, sætte ny op og lave en overgang, så det ikke lækker ind i samlingen.
Hvordan gør jeg dette på bedste måde? Hvilke teknikker kan jeg fordybe mig i? Se som det er gjort på billedet - er det ligesom sådan, man skal gøre? Billede i to versioner, den ene indzoomet
2 cm drypkant i panelen og tilsvarende opfangningsplade under for videre befordring ud på taget er nok det eneste fornuftige. Sammenlign med tilslutning af taget til vindskede. Samme princip!
tagpap skal ind -under- panelen og derefter dryppladen ovenpå og fritstående, nogle cm over papptaget, derefter 90 graders vinkel og fastgøres i væggen ligeledes -under- panelen og op måske 10 cm over panelets drypkant.
Men papptag er nok mangelfuldt i sig selv som ydertag på hus. Ovenpå det kan lægter, tagplader og rygning monteres, hvis det skal gøres ordentligt!
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.