Hej,
Vi har ansat 2 polske bygningsarbejdere på anbefaling. De arbejder på som pokker, og det bliver flot, når det er færdigt, så det er ikke et problem. Derimod synes vi, at de har mange trin, før et rum er færdigt. Da vi selv har meget dårlig forstand, tænkte jeg at spørge, hvad I, der har lidt forstand, mener.
Vi bor i en villa med træramme, hvilket tilsyneladende er deres grund til grundigheden, da det kan bevæge sig.
Først sætter de gips på vægge og loft (loftet sænkes også med 45mm lægte for at få spots ind), derefter lægger de en fibertape (tror jeg det var?) i samlingerne mellem gipspladerne. Så spartler de ikke kun samlingerne men hele væggene og loftet først en gang, derefter sliber de og spartler endnu en gang og sliber igen. Efter det lægger de microlit både på vægge og loft, før de maler 3 gange.
De arbejder som sagt godt, men da der er så mange trin, tager 2 rum cirka 2 uger alligevel, inklusiv lidt andet småt, såsom at sætte foder, slibe kamin og bryde gulv op.
Desuden bliver materialeomkostningerne også ret høje. Hvis det er vigtigt at udføre alle disse trin, så er det jo sådan, men når jeg spørger andre i min omgangskreds, synes de, at det lyder som meget. Så derfor spørger jeg jer, kyndige
Ps. Dette er ikke en tråd omhandlende svenske vs. polske håndværkere, så hold gerne disse diskussioner udenfor.
Vi har ansat 2 polske bygningsarbejdere på anbefaling. De arbejder på som pokker, og det bliver flot, når det er færdigt, så det er ikke et problem. Derimod synes vi, at de har mange trin, før et rum er færdigt. Da vi selv har meget dårlig forstand, tænkte jeg at spørge, hvad I, der har lidt forstand, mener.
Vi bor i en villa med træramme, hvilket tilsyneladende er deres grund til grundigheden, da det kan bevæge sig.