Hej,
Vi har ansat 2 polske bygningsarbejdere på anbefaling. De arbejder på som pokker, og det bliver flot, når det er færdigt, så det er ikke et problem. Derimod synes vi, at de har mange trin, før et rum er færdigt. Da vi selv har meget dårlig forstand, tænkte jeg at spørge, hvad I, der har lidt forstand, mener.
Vi bor i en villa med træramme, hvilket tilsyneladende er deres grund til grundigheden, da det kan bevæge sig.
Først sætter de gips på vægge og loft (loftet sænkes også med 45mm lægte for at få spots ind), derefter lægger de en fibertape (tror jeg det var?) i samlingerne mellem gipspladerne. Så spartler de ikke kun samlingerne men hele væggene og loftet først en gang, derefter sliber de og spartler endnu en gang og sliber igen. Efter det lægger de microlit både på vægge og loft, før de maler 3 gange.
De arbejder som sagt godt, men da der er så mange trin, tager 2 rum cirka 2 uger alligevel, inklusiv lidt andet småt, såsom at sætte foder, slibe kamin og bryde gulv op.
Desuden bliver materialeomkostningerne også ret høje. Hvis det er vigtigt at udføre alle disse trin, så er det jo sådan, men når jeg spørger andre i min omgangskreds, synes de, at det lyder som meget. Så derfor spørger jeg jer, kyndige
Ps. Dette er ikke en tråd omhandlende svenske vs. polske håndværkere, så hold gerne disse diskussioner udenfor.
Vi har ansat 2 polske bygningsarbejdere på anbefaling. De arbejder på som pokker, og det bliver flot, når det er færdigt, så det er ikke et problem. Derimod synes vi, at de har mange trin, før et rum er færdigt. Da vi selv har meget dårlig forstand, tænkte jeg at spørge, hvad I, der har lidt forstand, mener.
Vi bor i en villa med træramme, hvilket tilsyneladende er deres grund til grundigheden, da det kan bevæge sig.
Først sætter de gips på vægge og loft (loftet sænkes også med 45mm lægte for at få spots ind), derefter lægger de en fibertape (tror jeg det var?) i samlingerne mellem gipspladerne. Så spartler de ikke kun samlingerne men hele væggene og loftet først en gang, derefter sliber de og spartler endnu en gang og sliber igen. Efter det lægger de microlit både på vægge og loft, før de maler 3 gange.
De arbejder som sagt godt, men da der er så mange trin, tager 2 rum cirka 2 uger alligevel, inklusiv lidt andet småt, såsom at sætte foder, slibe kamin og bryde gulv op.
Desuden bliver materialeomkostningerne også ret høje. Hvis det er vigtigt at udføre alle disse trin, så er det jo sådan, men når jeg spørger andre i min omgangskreds, synes de, at det lyder som meget. Så derfor spørger jeg jer, kyndige
Ps. Dette er ikke en tråd omhandlende svenske vs. polske håndværkere, så hold gerne disse diskussioner udenfor.
Hvis ikke det er meget ujævnt, når de har gipsat, så behøves det ikke spartles hele loftet og væggene, kun striberne og skruerne.
Kan man ikke tale med dem om, hvorfor de vil spartle alt? Er det løbende eller fast pris?
Dem, der anbefalede, har de fået lavet det samme arbejde?
Kan man ikke tale med dem om, hvorfor de vil spartle alt? Er det løbende eller fast pris?
Dem, der anbefalede, har de fået lavet det samme arbejde?
Så tror jeg heller ikke, at det vil tage så lang tid, hvis de skal rive gulv op, sænke loftet, sætte lister, gipse, spartle, male. Mm
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Det eneste jeg reagerer på er, at de fuldspartler gipset.Mr Gadget sagde:Hej,
Vi har hyret 2 polske bygningsarbejdere på anbefaling. De arbejder som tusan og det bliver flot, når det er færdigt, så det er ikke noget problem. Dog synes vi, at de har utrolig mange trin, før et rum er færdigt. Eftersom vi selv har meget dårlig styr på det, tænkte jeg at spørge jer, der har lidt mere styr på det.
Vi bor i en villa med trækonstruktion, hvilket ser ud til at være deres grund til grundigheden, eftersom det kan bevæge sig.
Først sætter de gips på vægge og loft (loftet sænkes også med 45mm regel for at få plads til spots), derefter lægger de en fiberremsa (tror jeg det var?) i samlingerne mellem gipspladerne. Så spartler de ikke kun samlingerne, men hele væggene og loftet først én gang, så sliber de og spartler endnu en gang og sliber. Efter det lægger de microlit både på vægge og loft, inden de maler 3 omgange.
De arbejder som sagt godt på, men eftersom det er så mange trin, tager 2 rum cirka 2 uger i hvert fald, inkluderet lidt andet småt som fx sætte fodlister, slibe ildstedet og fjerne gulv.
Desuden bliver materialeomkostningerne ret høje også. Er det vigtigt at gøre alle disse trin, så er det, men når jeg høre med andre i min omgivning synes de, at det lyder meget. Så derfor spørger jeg jer, kyndige
Ps. Dette er ikke en tråd om svenske vs polske håndværkere, så hold gerne disse diskussioner udenfor.
Er væggen ujævn, løser man det, inden man skruer gipsen på.
Så spartler man samlinger 2-4 gange samt skruehuller 2 gange.
Hvordan materialeomkostningerne kan blive usædvanligt høje, forstår jeg ikke.
Det eneste der bliver brugt, som ikke burde blive brugt, er spartel, hvis de spartler unødigt meget, og spartel er billigt som tusan.
Skønt at høre, at der faktisk er nogle, der bruger tid på at lave et godt stykke arbejde.
Jeg reagerer nok bare på, at de spartler hele gipspladen. Det er ikke kun skruernes huller, de spartler?
Normalt set skal det jo spartles og slibes i flere omgange, så det lyder jo normalt der.
Men at gøre 2 rum på 2 uger, når det er 2 mænd, lyder jo temmelig ineffektivt.
Jeg havde 1 maler fra en af de større firmaer i byen, han var her i 14 arbejdsdage, og da spartlede, satte væv og malede hele mit 1-plans hus indvendigt. Da var det bare rå gips på væggene og 12.000 skruvehuller...
Jeg reagerer nok bare på, at de spartler hele gipspladen. Det er ikke kun skruernes huller, de spartler?
Normalt set skal det jo spartles og slibes i flere omgange, så det lyder jo normalt der.
Men at gøre 2 rum på 2 uger, når det er 2 mænd, lyder jo temmelig ineffektivt.
Jeg havde 1 maler fra en af de større firmaer i byen, han var her i 14 arbejdsdage, og da spartlede, satte væv og malede hele mit 1-plans hus indvendigt. Da var det bare rå gips på væggene og 12.000 skruvehuller...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Synes ikke 2 mand i 2 uger behøver at være så meget.Pumba sagde:Skønt at høre at der faktisk findes dem, der bruger tid på at lave et godt stykke arbejde.
Jeg reagerer nok bare på, at de spartler hele gipspladen, det er ikke sådan, at det er skruehovederne de spartler?
Men at gøre 2 rum på 2 uger når det er 2 mænd lyder jo temmelig ineffektivt.
Jeg havde 1 maler fra en af de større firmaer i byen, han var her i 14 arbejdsdage og da spartlede, satte væv og malede hele min 1-plans villa indvendigt; da var det bare rå gips på væggene og 12.000 skruehoveder...
Ts skriver jo at de også sætter lister og karme, sænker loft, sliber ildsted, river gulv osv.
Der er meget som kan tage tid i gamle huse, måske behøvede væggene rettes op, nye smyger til vinduer osv.
I-landsproblem, synes det lyder som om de er virkelig omhyggelige! Det eneste, der lyder mærkeligt, er at de bredspartler hele væggen inden microlit.
Men ellers lyder det som om tidsforbruget er normalt for to gutter.
Men ellers lyder det som om tidsforbruget er normalt for to gutter.
Lyder som om alt er fryd og gammen med andre ord 
Følte mest, at jeg ville tjekke med kyndige folk, eftersom folk i vores nærhed (især svigerforældrene) har påpeget, at det ser ud til at tage lang tid for det, de gør.
Resultatet bliver som sagt godt, og vi har allerede reserveret dem til lidt yderligere arbejde, så det var af ren nysgerrighed.
Føles som om spartletiden og spartelkostnaden er rimelig lidt i sammenhængen, så de kan bare fortsætte som de gør helt enkelt.
Tak for alle svar!
Følte mest, at jeg ville tjekke med kyndige folk, eftersom folk i vores nærhed (især svigerforældrene) har påpeget, at det ser ud til at tage lang tid for det, de gør.
Resultatet bliver som sagt godt, og vi har allerede reserveret dem til lidt yderligere arbejde, så det var af ren nysgerrighed.
Føles som om spartletiden og spartelkostnaden er rimelig lidt i sammenhængen, så de kan bare fortsætte som de gør helt enkelt.
Tak for alle svar!
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 indlæg
Havde du befundet dig på vestkysten så havde jeg definitivt bedt om at få deres nummer...
Klik her for at svare