p169suc sagde:
hvorfor satte de ikke limfri råspont i deres egne huse?
De er dovne. ;)
Jeg tror desuden, at de droppede limen på ydervæggene, så det passer nok.

P
Johan Gunverth sagde:
De er dovne. ;)
Jeg tror desuden, at de sprang limet på ydervæggene over, så det passer nok.
Satte de ikke spånplader på ydervæggene?bare indvendige vægge

p169suc sagde:
Satte de inte spånskivor på ydervæggene?kun indre væggene
Hehe...inde i yderväggen. Jo, men de virkede ikke som om de limmede pladerne mod netop disse træregler. Med største sandsynlighed fordi de er nogle dovne jävlar.

P
Johan Gunverth sagde:
Hehe...indersiden af ydervæggen. Jo, men de syntes ikke at lime pladerne til netop disse træregler. Sandsynligvis fordi de er nogle dovne jävlar.
Jeg tænkte ikke, at de limede spånpladerne, men at de indeholder lim, da jeg skrev limfri råspont.

Johan Gunverth sagde:
Beijer Byggs redovisning är jo (præcis som tidligere) lidt "interessant" med tanke på at de bruger spånplader på 1198mm for at kunne holde 1200c/c med 2mm spalte, som krav. Hvor får man fat i disse plader med det sære mål? Hvorfor skriver producenten ByggElit i sine monteringsanvisninger at man SKAL sætte (1200-)pladerne tæt mod hinanden og man bør lime kortsamlingerne? Er det overhovedet spånplader til vægmontering Beijer skriver om?
Tallene kommer fra SP's test, og det er Byggelit, der har bestilt prøvningen af SP.

http://kampanj.byggelit.se/svar22.html

S
jo nu findes der montører på husbanden og så findes der rigtige bygningssnedkere.
tag aldrig råd fra en sådan hvis du skal have et kvalitetshus.
osb som gulv??? ja du får jo et gulv som er blødt at gå på

S
tilbage til spørgsmålet. osb fordi det er billigere

SBH sagde:
jo nu finns det montører på husene og så findes der rigtige bygningssnedkere.
tag aldrig råd fra sådan en, hvis du skal have et kvalitetshus.
osb som gulv??? ja du får jo et gulv som er blødt at gå på
Samtlige snedkere erkendt dygtige. Har været i branchen i mindst 20 år. Husproducenten en lokal erkendt høj kvalitet entreprenør. Vil du fortsætte med at kæfte op?

Som midlertidigt gulv under byggetiden. Gulvbeskyttelse eller mellem gulvbjælker mens huset monteres. Så smides skidtet væk.

P
SBH sagde:
tilbage til spørgsmålet. osb fordi det er billigere
råspont fordi det virker jo bedst indeholder desuden intet lim

Egentlig behøves jo intet af ovennævnte matrl for at gøre væggen stærk og/eller lyd dæmpende...pladeregler og dobbeltgips så bliver det både stille, lige og uden evt knirk....

S
okay så. råspont går fint. tager lidt længere tid bare.
men noget bagved giver faktisk bedre med fæstpunkter

MathiasS sagde:
Tallene kommer fra SP's test og det er Byggelit, der har bestilt prøvningen af SP.

[link]
Ah! Det er Stabil-pladerne og ikke den almindelige vægplade. Jeg mærkede på disse, og de føltes mere som OSB, lidt slatne. Dyrere også. Spørgsmålet er, om de ikke er lavet med samme slags lim som OSB. Kunne ikke limes heller. De almindelige vægplader er hårdere også.

S
spånplader bevæger sig. alt træ bevæger sig.
skal man forbore i pladerne ved montering?? brugere af væggen vil ikke tænke over det.
og forstyrrende momenter når man skal montere skabe, trapper, ganginventar m.m.

Absolut bedst er råspån, derefter OSB og derefter spånplade, til sidst dobbeltgips og noget der burde være forbudt, enkeltgips.

Er der nogen, der har haft brug for deres forskellige materialer bag gipsen? Jeg mener, hænger I meget på væggene? Bortset fra i selve køkkenet og badeværelset altså. Er det besværet værd, eller ville det ikke have fungeret lige så godt med dobbeltgips?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.