4,549 læst ·
22 svar
5k læst
22 svar
Opbevaring af indendørs gips - hvordan?
Moderator
· Stockholm
· 57 831 indlæg
1000 spänn for sekunda plader, lyder som en overpris, nye plader koster kun ca. dobbelt så meget. Og så får du den rette kvalitet og kan købe den rette mængde på det rette tidspunkt (eller har du brug for præcis 47 plader?).
Læste lige lidt på Norgips side;
"Forkert opbevaring kan medføre forringelse af kvaliteten på slutresultatet. I fugtig tilstand er gips et plastisk materiale. Det betyder, at en plade deformerer, hvis den er fugtig og tørrer i denne tilstand. I praksis er det umuligt at rette den igen."
Kilde: http://www.norgips.se/pdf/6_0_2004_1-20.pdf
De har heller ikke været opbevaret direkte plant..
Desuden har vi ikke plads til pladerne indendørs, før vi har gjort nogle ting færdige på første sal, som at isolere&skrue gulv, hvilket igen betyder, at pladerne bliver nødt til at blive stående udenfor, indtil gulvet er færdigt.
Måske er det ikke en så dum idé at købe nye, lige fine plader, når det endelig er tid til at gå i gang?
"Forkert opbevaring kan medføre forringelse af kvaliteten på slutresultatet. I fugtig tilstand er gips et plastisk materiale. Det betyder, at en plade deformerer, hvis den er fugtig og tørrer i denne tilstand. I praksis er det umuligt at rette den igen."
Kilde: http://www.norgips.se/pdf/6_0_2004_1-20.pdf
De har heller ikke været opbevaret direkte plant..
Desuden har vi ikke plads til pladerne indendørs, før vi har gjort nogle ting færdige på første sal, som at isolere&skrue gulv, hvilket igen betyder, at pladerne bliver nødt til at blive stående udenfor, indtil gulvet er færdigt.
Måske er det ikke en så dum idé at købe nye, lige fine plader, når det endelig er tid til at gå i gang?
1,20X2,40 lågpris koster 49 pix på byggmax så det er en ringe besparelse plus at du skal have lager og udtørring og så sandsynligvis alligevel skal bøvle med halvskæve plader. Kan vel muligvis bruges til småting men ikke til et hus synes jeg
Det var byggvaruhandlaren som beregnede og leverede forkert mængde... Nu har de ligget og taget plads siden august
[/quote]
Under disse omstændigheder ville jeg nok reklamere de overskydende plader og bede dem komme og hente dem. Når du så har brug for nye, så går det vel at bestille nye :
Under disse omstændigheder ville jeg nok reklamere de overskydende plader og bede dem komme og hente dem. Når du så har brug for nye, så går det vel at bestille nye :
Er det så tæt, at du kan bruge byggblæser, eller går der for meget strøm til opvarmning, lad os sige nogle grader?? 
Eftersom I har plast for hullet, hvor garageporten skal være, så kan man måske lægge et lag isolering på indersiden og afslutte med masonitplader, som ikke er så dyre. Har da lavet en midlertidig isoleret væg?? Vi måtte gøre sådan, da vi byggede til vores hus 
Havde du kunnet nå nogen plusgrad, så havde en kemisk affugter typ tørbollen sandsynligvis rækket langt, men jeg tror ikke, at de fungerer så godt i minusgrader plus at du nok havde behøvet at plastre portene for at få så lav fugtinvasion som muligt
Beklager julefesten
Beklager julefesten
Klik her for at svare