4,969 læst ·
6 svar
5k læst
6 svar
Omkostninger ved at rive 2 store lader ned med eternit tag
Vi kigger lidt på at købe en ejendom med tilhørende lader. Laderne er gamle, faldefærdige og har eternittag, og frem for alt er de gigantiske. Ville anslå 10x40 m per lade. Har forsøgt at google, hvad det kunne koste at rive ned, men det er svært at finde estimater. Er der nogen, der har gjort noget lignende og kan hjælpe mig med estimeringen?
For eternitten fjernede vi et tag for nylig, betalte ca. 100k for 300 m2 nedrivning + bortforsling (havde allerede stillads på plads)Petter Höglander sagde:
Vi kigger lidt på at købe en ejendom med tilhørende lader. Laderne er gamle, faldefærdige og har eternittag og frem for alt er de gigantiske. Ville gætte på 10x40 m per lade. Har forsøgt at google, hvad det kunne koste at rive, men svært at finde estimater. Er der nogen, der har lavet noget lignende og kan hjælpe mig med vurderingen?
Som privatperson tror jeg aldrig, at man kan tjene flere penge på noget andet job end dette.
En engangsdragt som smides væk, en god mundmaske.
Tag ned, plast det ind og kør til lossepladsen.
Ikke et svært job, ikke et job der kræver større styrke eller nogen speciel egenskab, bare et enkelt job som firmaer tager uhyre godt betalt for.
En engangsdragt som smides væk, en god mundmaske.
Tag ned, plast det ind og kør til lossepladsen.
Ikke et svært job, ikke et job der kræver større styrke eller nogen speciel egenskab, bare et enkelt job som firmaer tager uhyre godt betalt for.
Som reference ville tag- henholdsvis saneringsfirma have 100.000 hhv 72.000 for at tage ned og fjerne eternitten på mit 190 kvm saddeltag.
Magnus E K
Husejer
· Östergötland
· 4 612 indlæg
Magnus E K
Husejer
- Östergötland
- 4,612 indlæg
Det eneste rigtige er, at den, der lagde disse over 1000 m² eternittag, også får tage dem ned og fjerne dem, død eller levende. Den rigtige tid på året for at tage en tur til kirkegården og lede efter spøgelser.
Jeg siger det samme som argastesnickarn. Tænk efter og vær forsigtig og køb en dyr og god gummimaske med ekstra fint patronfilter. Engangsdragt og gummistøvler. Vask tøjet som du har under, inden du tager det ind i boligen bagefter.
Hvad angår laderne i øvrigt, skal du gennemgå dem og se, om de virkelig er så forfaldne. Ofte er det tilstrækkeligt med et nyt korrugeret ståltag af den billigste slags og nogle titusind kroner i struktur- og facaderenoveringer, og så holder et gammelt skrøbeligt udhus i 70 år mere. Den samlede omkostning kan blive et sted omkring fem hundrede kroner pr. kvadratmeter med lidt held plus lidt eget arbejde. Prøv at bygge noget nyt til den pris. Store udhuse er til stor nytte senere, når biler og både og traktorer og brænde skal under tag. Hvis man selv eller en efterkommer ønsker at starte en virksomhed, går det betydeligt lettere at komme i gang, hvis der er kolde lagerpladser. Mange er blevet reddet fra evig afhængighed af bidrag, fordi de kunne starte en virksomhed i bedstefars gamle stald og derfor kunne komme i gang med mindre kapital. Ellers plejer man at kunne leje bådopbevaring eller campingvognsopbevaring i gamle udhuse og have en fornuftig ekstra indkomst af det.
Hvad angår laderne i øvrigt, skal du gennemgå dem og se, om de virkelig er så forfaldne. Ofte er det tilstrækkeligt med et nyt korrugeret ståltag af den billigste slags og nogle titusind kroner i struktur- og facaderenoveringer, og så holder et gammelt skrøbeligt udhus i 70 år mere. Den samlede omkostning kan blive et sted omkring fem hundrede kroner pr. kvadratmeter med lidt held plus lidt eget arbejde. Prøv at bygge noget nyt til den pris. Store udhuse er til stor nytte senere, når biler og både og traktorer og brænde skal under tag. Hvis man selv eller en efterkommer ønsker at starte en virksomhed, går det betydeligt lettere at komme i gang, hvis der er kolde lagerpladser. Mange er blevet reddet fra evig afhængighed af bidrag, fordi de kunne starte en virksomhed i bedstefars gamle stald og derfor kunne komme i gang med mindre kapital. Ellers plejer man at kunne leje bådopbevaring eller campingvognsopbevaring i gamle udhuse og have en fornuftig ekstra indkomst af det.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 indlæg
Personligt ville jeg aldrig rive en lade ned, det som er bygget kan repareres.
Hvordan er tilstanden på taget, og hvorfor skal det rives?
Ikke kun jeg, men mange andre har brug for plads under tag.
Men skal det rives, så kan du rive og smide taget selv, så klarer en gravemaskine resten og pakker i containere, givet at det ikke kan brændes i vinter.
Held og lykke
/W
Hvordan er tilstanden på taget, og hvorfor skal det rives?
Ikke kun jeg, men mange andre har brug for plads under tag.
Men skal det rives, så kan du rive og smide taget selv, så klarer en gravemaskine resten og pakker i containere, givet at det ikke kan brændes i vinter.
Held og lykke
/W
Klik her for at svare