Der er ingen garanti for, at 10 mm pladen er plan... Det er ganske almindeligt, at den er buet desværre.
Spørg en lokal virksomhed, der har laserskæring, om de kan skære til dine mål.
Får du fat i en god plade, må du bede alle naboerne pænt om at hjælpe dig med at løfte den på plads,
hvis du ikke har talje og magnet til rådighed. / Micro

Jeg laver plade om dagen, har svært ved at forestille mig, at ikke 2mm skulle være mere end nok på en arbejdsbænk. :)

Sent from my YP-G70 using Tapatalk

Jeg har bygget flere arbejdsborde, hvor kravene til planhed har været meget høje (+-0,5mm/m), og det har ikke kunnet løses med en tyk plade, har du krav til planheden, så skal du special-bestille pladerne, og det bliver ikke billigt. De skal blandt andet håndteres på en speciel måde under transporten, almindelige løfteåg til plade kan ikke bruges f.eks.

Det, jeg har gjort, er at svejse en ramme sammen i firkantrør og derefter lagt en 2-4mm plade på, som kan justeres efter rammen, og eventuelt shimses for at blive plan.

Jeg har også monteret 30-40kg skruestik på arbejdsbænke og har så forstærket rammen under pladen, hvor skruestikken er monteret.

Den enkle vej er oftest den letteste.
Fandt en beg arbejdsbænk, solid, meget god kvalitet og højdejusterbar. Skruestik model solid. Skuffesektion med store fine skuffer. Alt til prisen af en 1/3 del af hvad kun min tiltænkte bordplade ville koste.
:-)

SBH sagde:
omkring 4500 kr ekskl. moms
men så er det større mål 2500x1250
Er pålægget virkelig så stort?

Tibnor har i det mindste 2000x1000 og den koster 11,60-12,60 pr. kg (vejer 160 kg for 10 mm). Det bliver 1856-2016 kr, har deres forhandler et påslag på cirka 100%?

Jeg har aldrig købt plade eller lignende, men jeg har antaget, at priserne er i nærheden af Tibnors listepriser.

Her er der lidt priser og andet "bra att ha" http://www.montano.se/ bl.a. corten plåt som mange spørger efter har jeg set.

Har selv et mindre svejsebord i 10mm plade, og tænker at bygge mig et nyt større montage bord i den nye garage.
1x2m er mumma, kan bruges til en hel masse ting, ramfixturer osv ;)

//Jante

Har man en tyk plade, kan man svejse fiksturer fast i bænken uden at pladen slår sig mærkbart.

10 mm er nok i tyndeste laget, jeg har 15.

I som skriver om prisen, SBH:s pris er for 3,13 m2 og Belarus for 2 m2
Priserne ligger dermed i samme område.

Protte

Lidt i seneste laget. Forsøg at finde nogen, der arbejder meget med plade.

Format 2500 X 1250 B/O 250.0 KG/ST
Varmvalset 355 MC 10.0
Omkostning 2012-08-06 8,10kr

Det er, hvad vi betaler på jobbet, plus moms dog Be group/Rukki/Guijab. Samme priser hos dem. Kan slå på nogle ører. Kører selv med 10mm og 45-75 stående under. Det bliver stabilt og perfekt, når man svejser med, pladen er så tyk, at varmen spreder sig fint.

Hej! ja det her var en gammel tråd håber I er opmærksomme.

En skiva 10mm 600x800mm ville den være meget skæv. Jeg overvejer at have den som skiva på mit fræsorbord, ja fræsorbord til træ så det føles ikke som om man behøver en planfræst overflade.

Krillew sagde:
Hej! ja det här var en gammal tråd hoppas ni er er vågen.

En plade 10mm 600x800mm ville den være meget skæv. Jeg overvejer at have den som plade på mit fræsebord, ja fræsebord til træ så det føles ikke som om man skal have en planslebet overflade.
Metalborde til snedkeri plejer ikke at være så succesrigt, det bliver ikke plant nok. Tror det fungerer bedre med tyk MDF i så fald.
Hvis du skal prøve med metal, brug koldvalset, det er oftest lidt mere plant.

Hej! Jeg har mdf i dag, og det glider dårligt på pladen. Samt den slides ret hårdt, når man lægger tungere stykker op. Jeg har en ilægsskive i eloxeret aluminium, og den ser ikke sjov ud. Jeg ville gerne have noget hårdere.

Jeg har også prøvet at bruge formplyfa, det glider godt, men holder ikke så længe. Gjutjärn er vel det optimale, du må købe en gammel bordsfræser og tage bordet af, de går jo for 1-2 tusinde indimellem.

Jo støbejern jeg tænkte man kunne lave en budgetvariant. Fordel med en tyk pladeskive er at man kan svejse og lave gode fastgørelser til modhold mm.
Hvad tror du om noget som dette RigaMEL http://www.rigawood.se/produkter.html

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.