Nysgerrig på, hvad en stålplade 10mm tyk og 1000x2000mm kan tænkes at koste.

S
omtrent 4500kr ekskl. moms
men da er det større mål 2500x1250

SBH sagde:
ungefär 4500kr exkl moms
men då är det större mått 2500x1250
Tak. Aj da det er så slemt, jeg gættede på 3000. Skal lave arbejdsbænk model solid men det bliver lidt meget for kun en plade. Vil have noget man kan banke på og have en stor 20kg skruestik monteret uden problemer.

S
har et forslag så. skal bare finde adressen.

Tænk på at den vejer 160kg og er ikke venlig mod eggværktøj.

Det behøver ikke være rustfrit.

Ønsker en arbejdsbænk, der gerne må veje 300 kg, det er kun godt, så den står stabilt, hvis man hænger og bryder i skruestikken. Ingen skæreværktøjer på denne bænk.

Tjek med ex Bengtssons i Hagby, købte bla mit garagejern der. De har på "løsvægt".

Sjov ting, har du også tænkt på at have den for at skabe en helt plan overflade?

Skal du have plade undertitel også og hvilken type ben skal bænken have?

S
tænkt at det var et alternativ så slipper du vægt.

Jeg har en 15 mm tyk som svejsebænk, og det er helt vidunderligt, når man skal bukke og bøje, og det er muligt at spænde fast ting, der skal svejses.

Tænk på, at SBH pris er som din smertegrænse, hvis formatet er 1x2 meter.
Prøv om der findes noget liggende på skrotpladsen, ofte rusten men lidt slibning og maling, så fungerer det.

Protte

Hvis du laver en skive af træreglar, 45x95, og beklæder den med 5mm plade så?

Nimajneb sagde:
Sjov idé, har du også tænkt på at have det for at skabe en helt plan overflade?

Skal du have plade undertitel også, og hvilken type ben skal bænken have?
Vil gerne have en plan glat overflade, og at mit skruestik sidder rigtig solidt.

Jeg har 45x170 liggende, som jeg tænkte at lave underdelen af. Bruge overdreven meget for at gøre den tung og god. Tænkte at samle 2 stykker som et L og bruge det som hjørneben. Derefter vil jeg have det sådan, at jeg kan få under palleløfteren under den, hvis jeg har brug for at flytte rundt på den.
Der vil også være opbevaring på en almindelig OSB på underdelen.

En variant, der blev nævnt, kunne være at lave en stabil plade med 45x170, som jeg slår sammen og derefter dækker med almindelig tynd 2mm plade, som jeg har liggende. Og hvis jeg falder over en rigtig plade på 10mm, så er det jo bare at lægge den ovenpå.

Skulle det anvendes også som svejsebænk er det vel lidt tvivlsomt om du vil have træregelskelet under? I hvert fald hvis du laver langvarigt svejsearbejde i tykt gods.

Beton og tyndere plade da? Hel-limer du så pladen på betonen, så vil det nok blive ret stabilt.

/Kent

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.