Jeg har et 1,5 plans hus med kælder bygget i 1956. Huset har en letbeton-stamme med støbte dæk på begge planer. Nu skal jeg bygge stueetagen ud og har besluttet mig for et støbt dæk, der laves som en plade på jorden, men hævet lige så højt som soklen på huset. Dækket mellem 1. og 2. sal er også beton, og en del af min udbygning er så at sige allerede gjort, da jeg har en terrasse i nederste plan, 5*2,5 meter med en balkon på øverste plan, 5*2 meter. Nu skal jeg forlænge "terrassen" til 5*4 meter og skal således forlænge balkonggulvet, "terrassens" tag til 5*4 meter. Det føles ikke helt som om den beskrivelse blev helt klar ;-)

Jeg kan egentlig vælge at lave dækket til anden plan i træ, men da hele overdelen vil blive en balkon, er jeg bekymret for lækage, hvis jeg mikser et betong- og trægulv midt i balkonen, så derfor har jeg i princippet besluttet mig for beton også her. Dette medfører dog arbejde med at bygge støbeforme, og jeg vil sandsynligvis også få brug for en betonpumpevogn for at få betonen op.

Mit spørgsmål er nu, hvad koster det at støbe, kr/kvm, et dæk en etage oppe? I yderkanterne bliver det smalle stålsøjler, og fæstningen mod det eksisterende dæk håber jeg man kan dublere ind i det nye.

Kom gerne med synspunkter på min konstruktion og mine idéer. Jeg har tænkt lidt på Planjas Combideck løsning, men ved ikke om det ville gøre sagen enklere eller billigere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.