25,207 læst ·
3 svar
25k læst
3 svar
Omkostninger for at rive en indervæg ned og bygge en ny med hjælp fra håndværkere
Hej
Vi planlægger at rive ikke-bærende indervægge ned med hjælp fra håndværkere og derefter bygge nye.
Hvad kan man regne med, at det koster?
Den ene væg er 3 m bred og den anden er 2 m bred normalhøjde i huset.
Væggene, der skal bygges, er 3 m brede.
Jeg har også fundet begrebet lpm, hvad betyder det, og hvordan beregner man det?
Hvis man vil trække rl i en væg med hjælp fra en elektriker, hvad koster det?
Vi bor i Stockholm
Vi planlægger at rive ikke-bærende indervægge ned med hjælp fra håndværkere og derefter bygge nye.
Hvad kan man regne med, at det koster?
Den ene væg er 3 m bred og den anden er 2 m bred normalhøjde i huset.
Væggene, der skal bygges, er 3 m brede.
Jeg har også fundet begrebet lpm, hvad betyder det, og hvordan beregner man det?
Hvis man vil trække rl i en væg med hjælp fra en elektriker, hvad koster det?
Vi bor i Stockholm
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,234 indlæg
Velkommen til forummet!
Det afhænger af så meget, hvad det er for materiale i de gamle vægge, evt. dør, hvad der skal gøres med gulvene, om lofterne skal spartles, om der er el et eller andet sted i væggene osv. Du bør bede om tilbud fra nogle byggefirmaer, og de vil sandsynligvis komme på besøg for at se med egne øjne samt tale med dig i mindst et kvarter. Jeg tror ikke, du kan skrive al den information ned i forummet.
Det afhænger af så meget, hvad det er for materiale i de gamle vægge, evt. dør, hvad der skal gøres med gulvene, om lofterne skal spartles, om der er el et eller andet sted i væggene osv. Du bør bede om tilbud fra nogle byggefirmaer, og de vil sandsynligvis komme på besøg for at se med egne øjne samt tale med dig i mindst et kvarter. Jeg tror ikke, du kan skrive al den information ned i forummet.
Byggeveteran
· Norrland
· 342 indlæg
Hej! Lpm står for løbende meter og henviser til, hvor mange meter træ der skal bruges til et job/projekt. Man bruger det oftest til f.eks. panel, råspont og terrassebrædder. For at beregne det kan man for eksempel måle, hvor mange kvadratmeter en terrasse man skal bygge er, og derefter se, hvor mange meter terrassebrædder af den model, man ønsker, der går til en kvadratmeter, og så gange meter med kvadratmeter, og da får man løbende meter. Det er svært at sige, hvad det koster at trække el i en væg, det er det samme som BirgitS skrev, at du skal tale med forskellige firmaer og bede om tilbud.
Er enig med ovenstående selvfølgelig. Vil du stadig have et "hvor langt er et stykke snor"-svar, vil jeg sige 15.000:- per væg + overfladebehandling og 5000 for et stikkontakt per væg. Med det sagt kan det jo koste 25 og 50 tusinde også, men bare så du har en fornemmelse.
Klik her for at svare