Hej alle byggere,
Nu skal vi diskutere et gammelt, hæderligt emne, er væggen bærende?
Mine teorier er, at den har været bærende engang før huset blev udbygget og taget ovenover blev ændret.
Huset er i 1,5 plan fra 1908 og er blevet udbygget engang i 40'erne.
Røde Streger: Oprindeligt tag
Grønne Streger: Tag over tilbygning
Gule Streger: Vægge der skal fjernes. 100mm stående tømmer og 45mm planker med fer og not.
Blåt Sterck: Tagstol oven over væg, der skal fjernes. Lavet af 50x150mm reglar.
Skal lave en 3,5m åbning i den gamle tømmer væg og bygge en ny væg ca. 130cm ind i huset.
Nogle tips og ideer?
