Hej alle byggere,

Nu skal vi diskutere et gammelt, hæderligt emne, er væggen bærende?

Mine teorier er, at den har været bærende engang før huset blev udbygget og taget ovenover blev ændret.

Huset er i 1,5 plan fra 1908 og er blevet udbygget engang i 40'erne.

Røde Streger: Oprindeligt tag

Grønne Streger: Tag over tilbygning

Gule Streger: Vægge der skal fjernes. 100mm stående tømmer og 45mm planker med fer og not.

Blåt Sterck: Tagstol oven over væg, der skal fjernes. Lavet af 50x150mm reglar.

Skal lave en 3,5m åbning i den gamle tømmer væg og bygge en ny væg ca. 130cm ind i huset.

Nogle tips og ideer?







 
  • Diagram over en husudbygning fra 1940'erne med forskellige farvede linjer: røde viser det oprindelige tag, grønne tegner udbygningstaget, og gule viser vægge der skal fjernes.
  • Byggeplan med brænde- og murstensvægge, blåt markeret spærr over planlagt åbning, 3,5 m bred, i en årgangsvæg.
  • 3D-tegning af vægkonstruktion med røde, grønne, gule og blå streger, der viser forskellige bygningsdele og planer for ændringer i renovering.
  • Plan over bygningsstruktur med farvede linjer: røde, gule, grønne og blå. Viser vægge og tagkonstruktion samt fjernelse af bestemte sektioner.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.