Er det svært at flytte vinduer til en ny placering?

Grunden til spørgsmålet er, at vi overvejer at bygge lidt om og derfor skal flytte nogle vinduer. For eksempel skal nye huller tages i væggen, hvor vinduerne efterfølgende skal monteres osv. Kan man klare det selv, forudsat at man er nogenlunde handy? Og hvordan i så fald? Tager man bare karmens bygningsmål og går i gang med en bajonetsav, eller hvad? Er der ikke risiko for, at væggen er "bærende" eller sådan noget? Hvad gør man så?

Mange spørgsmål men åh, så vigtige, hvis man vil spare lidt penge. Man kan jo ellers hyre det hele, men det bliver så frygteligt dyrt, da vi også skal have nogle til at lave selve tilbygningen. Eller rettere sagt - inddækningen. Vi har en terrasse, der i dag er indbygget under den eksisterende tagkonstruktion i vinklen på huset, kan man sige. Denne havde vi tænkt os at bruge til et nyt rum på ca. 15 kvm. Udvendigt bliver det den mindste indgriben på huset. Ganske vist skal en ny terrasse anlægges, men alligevel.

Hvad tror I ellers, det ville koste at hyre nogen til at lave fundamentet og 2 nye bærende ydervægge samt isoleret gulv og tag? Vi tænkte at lave alt indvendigt selv.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.