Hej!
Jeg skal til at bygge en uisoleret indglasset udestue på stolper, 15m2 langs Atterfallshuset, som også er bygget på stolper med god ventilation.
Har gjort tegninger og dimensioner færdige, men jeg er gået i stå, da jeg vil have klinker i udestuen.

Jeg har lagt klinker i atterfallshuset, også i badeværelset, efter kunstens regler, men der er det jo opvarmet!
Der er så mange forskellige meninger i eksisterende tråde.
Hvordan skal en uisoleret gulvkonstruktion bygges for at modstå fugt?

Gulvbjælkelag 30cc som i badeværelse?
Fugttålende spån pladelimet. Kvalitet?
Primer
Gulvgips, limet og med Primer
Frosttålende klinker

Plast?

Uanset om jeg sætter plast eller ej, bliver gulvet tæt... Traller er et dårligt alternativ, da udestuen skal bruges som keramisk værksted og tørres vådt næsten dagligt. Dog ikke om vinteren.
Jeg vil opvarme rummet nogle gange, når der er kursus.
Er der nogen kyndig, der ved det?

• Tegning af et indglaset uterum med betongplintar og skydedøre ved Atterfallshus, viser konstruktionens mål og placering af bjælker.
F Formgivare sagde:
Hej!
Skal starte med at bygge et uisoleret indglasset udestue på stolper, 15m2 langs Atterfallshuset, som også er bygget på stolper med god ventilation.
Færdig med tegninger og dimensioner, men er gået i stå, da jeg vil have klinker i udestuen.

Har lagt klinker i Atterfallshuset, også i badeværelset, efter kunstens regler, men der er det jo opvarmet!
Der er så mange forskellige råd i eksisterende tråde.
Hvordan skal uisoleret gulv bygges for at tåle fugt?

Gulvbjælkelag 30cc som i badeværelse?
Fugttæt spån limskrue. Kvalitet?
Primer
Gulvgips, limet og med Primer
Frostbestandig klinker

Plast?

Uanset om jeg sætter plast eller ej, bliver gulvet tæt... Træbeklædning er et dårligt alternativ, da udestuen skal bruges som keramikstudie og vådtorkes næsten dagligt. Dog ikke om vinteren.
Kommer til at opvarme rummet nogle gange, når der er kursus.
Er der nogen kyndig, der ved?
Ville nok selv bruge 15-20mm xps celleplastplade limet på gulvplywood. Flydespartel 20mm og derefter på med klinker. Bliver formstabilt uden at påvirkes af bevægelser i træmateriale.

Tak for svar! Ja, det var en helt anden metode. Sikkert bedre materialevalg mod fugt.
Tykkelse på krydsfiner?
Kræves det 30cc under eller er 60 tilstrækkeligt?

F Formgivare sagde:
Tak for svar! Ja det var en helt anden metode. Sikkert bedre materialevalg mod fugt.
Tykkelse på krydsfiner?
Kræves der 30cc under eller er 60 nok?
18mm krydsfiner og cc 30 bliver stabilt

P
En frikoblingsmåtte kan lægges under klinkerne, hvis man er bekymret for bevægelser i konstruktionen, hvilket jeg kan forestille mig kan opstå med de store temperaturforskel i et sådant rum.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.