Hej.

Er der nogen risiko ved at bygge en ny regel ind i gulv eller væg. Jeg tænker på fugtindholdet i træet, skal det under en vis grænse først?

Tillæg: Det er ikke nysavet træ, men træ fra byggemarked, jeg overvejer.
 
Og hvad mener du med "bygge ind". Vilken ev fugt kunne komme et sted hen?
 
Præcis ja. Denne snyderegel vil blive placeret i badeværelset. Der har de formået at placere to fugtspærrer. Dels tætningslaget i badeværelset, og så ligger der en plastfilm i bunden af gulvet/kælderen loft. Om denne plastfilm er en rigtig fugtspærre ved jeg ikke, men det er en plastfilm. Selv tvivler jeg på denne plastfilm, så den kan jeg nok med god samvittighed klippe op.

Denne regel er nok ikke det vigtigste at få sat op. Jeg vil oven på det eksisterende trægulv skrue gips op. Regelafstanden i øvrigt er 50 cc. Men det, jeg tænkte med denne regel, er jo, at eftersom jeg skar gulvet op for at skifte afløbet, skar jeg cirka 1 cm fra den eksisterende regel. Så får jeg svaghed på det stykke, der er tilbage. Gipspladerne vil nok stabilisere det igen, når de er skruet fast, da de vil ligge helt over reglerne.

Tillæg igen: Altså det træ, der sælges i byggemarkeder, er det byggtørt, eller er der risiko for, at man ved at bruge dette træ bygger fugt ind?
 
charta77 sagde:
Altså det træ, der sælges i byggemarkeder, er det byggetørt, eller er der risiko for, at man ved at bruge dette træ bygger fugt ind.
Har det ligget under tag og ikke føles fugtigt, er der ingen fare ved at bygge det ind.
 
Bob_the_builder
Grænsen skal vist gå ved 18%. Er det mere fugtigt end det, kan det mugne ved indbygning.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.