Hej!
Er ny her på forummet og har læst rundt lidt, men har ikke fundet alt, hvad jeg leder efter.
Jeg skal sænke loftet i gangen med 10 cm for at indbygge spotlights og havde tænkt mig at bruge stålregler, hvilket jeg aldrig har brugt før.
Gangen er 1,27 bred og 3,7 m lang. Havde tænkt mig at bruge 70 mm stålregler, en skinne på hver langside og så regler med 30 cc hele vejen. Det, jeg undrer mig over, er, om det er nok med en skinne på hver side og så en regel imellem; et "hæng" på 1,27 m burde vel ikke være noget problem?
Jeg skal også sænke loftet i køkken og stue og kommer til at have et betydeligt større areal, ca. 6x7 m i lidt vinkel. Hvad er afstanden, der gælder mellem skinnerne? 30 cc skal det jo være i "skrueafstand", men hvad gælder for dem, der bærer det hele?
Mvh
Jonas
Er ny her på forummet og har læst rundt lidt, men har ikke fundet alt, hvad jeg leder efter.
Jeg skal sænke loftet i gangen med 10 cm for at indbygge spotlights og havde tænkt mig at bruge stålregler, hvilket jeg aldrig har brugt før.
Gangen er 1,27 bred og 3,7 m lang. Havde tænkt mig at bruge 70 mm stålregler, en skinne på hver langside og så regler med 30 cc hele vejen. Det, jeg undrer mig over, er, om det er nok med en skinne på hver side og så en regel imellem; et "hæng" på 1,27 m burde vel ikke være noget problem?
Jeg skal også sænke loftet i køkken og stue og kommer til at have et betydeligt større areal, ca. 6x7 m i lidt vinkel. Hvad er afstanden, der gælder mellem skinnerne? 30 cc skal det jo være i "skrueafstand", men hvad gælder for dem, der bærer det hele?
Mvh
Jonas
Så du tror ikke, de klarer en hæng på 1,27? Tænkte altså at have 70mm reglar, som kommer til at ligge tæt mod loftet med 2 lange skinner på langsiderne og så en masse "korte" stykker med 30cc. Bliver en pokkers masse hulbånd i loftet, hvis jeg skal skrue fast alle, ca. 15 stykker reglar bliver det.
Hvorfor sænke loftet så meget? Hvis du blot monterer tyndere planker c/c 600 og gips eller det du ønsker, kan skjult kablage bruges. Et krav = 12V spots. MX 20Watt.
Det er nok. Eller?
Ellers bør du have c/c 600.
Det er nok. Eller?
Ellers bør du have c/c 600.
Jeg ville tænke som en indretningsdesigner. Valg af farve, tapet, struktur, påvirker helheden. ØJET kan narres. F.eks. samme farve op til 2,4. Resten hvid. Selvom du har typ 2,47, virker det som 2,4. Men volumen føles på en anden måde. Eller tapeter/mønsteret horisontalt trækker loftet ned. For øjet. Men for hjernen bliver det som stor volumen. Selv er jeg ingen ekspert på dette. Men ved at volumen giver meget. Søg mere om det. Måske andre her har andre tips?
Klik her for at svare