Hej,
Jeg overvejer at bygge vores nuværende vaskerum i kælderen i et hus fra 1971 om til kombineret badeværelse/spa med vaskerumsdel i den ene ende. Jeg vil nu bygge et nyt loft for at kunne trække elektriciteten nemt og pænt samt indbygge spotlights (Hide A Lite 20W som kun bygger ca. 25 mm). Hvordan laver jeg regler for nyt loft; kan man bruge almindelige træregler 28x70 mm og derefter måske bruge ventilerede lister? Eller skal man bruge stålregler? Er der behov for en dampspærre mod loftet. Vi har for nylig omdræneret med 5 cm isolering samt platonmåtte udvendigt i foråret. Vi vil også bruge en fugtstyret ventilator. Taknemmelig for information i denne sag,

Milkshaken
Hvad jeg ved, så er der ingen krav om fugtsikring i taget? Jeg har endda sat almindelig gips (pap) i loft i brusebad og sauna. Så jeg tror, at du nemt kan klare dig med træreglar cc30 og almindelig gips i loftet, og du behøver ikke ventilere listerne. Hvad har du for et tag ovenover? Trossbotten eller isoleringsfag eller? Hvis det er tilfældet, er det sikkert diffusionsspærret der....

Ok, tak! Har nogen form for beton i loftet (er prøveboret der af tidligere ejer for at konstatere, at der ikke var nogen fugt i loftet). Tænker i så fald at lægte med 28x70 mm trælægte og sætte nogen form for hvid folieret spånplade (typ fra Byggmax) direkte mod lægterne.

M micaelj sagde:
Ok, tak! Har någon form af beton i loftet (er prøvboreret der af tidligere ejer for at konstatere, at der ikke var nogen fugt i loftet). Tænker i så fald at fastgøre med 28x70 mm træbjælke og sætte en form for hvid folieret spånplade (typen fra Byggmax) direkte mod bjælkerne.
hej,

meget gammel tråd, så et forsøg.. men tænkte høre hvordan dette blev? Står overfor lignende projekt med loftet.

• Synes
Oscar 51
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.