Hej! Jeg er i gang med at renovere et soveværelse i en gammel tømmerhytte fra 1880'erne. Eftersom blindbunden står mod en krybekælder, har det på et tidspunkt været fugtigt, så jeg har tænkt mig at skifte den, når vi alligevel laver hele rummet om.

Krybekælderen, som er en påbegyndt kælder (ca. 3 m i lofthøjde), har nu affugter og plast på jorden.

Rummet er tømret, som I kan se på billederne.

Jeg har tænkt mig at lægge en liggende lægte under gulvbjælkerne, hvor man så lægger en oliebehandlet board (3mm). Derefter skal jeg ind med 220 spånplader, men bagefter er jeg nu lidt usikker. Bør jeg lægge en dampspærre eller bare fortsætte med gulvspån direkte efter det?

• Renovering af gammelt tømret soverum, udsigt over åbnet gulv med bjælker og plastikdække, elektriske ledninger og arbejderelateret rod.
  • Tømrerarbejde i gang med understøttende bjælker på gulv og to metalstøtter, timrede vægge i baggrunden. Plastdække på gulvet.
Tönker du bare have 3mm board som blindbund?

Tænkte lægge reglar under gulvreglar som kan holde oppe board skiven og så sømme den fast i de liggende reglar!

H huspelle95 sagde:
Tænkte lægge reglar under gulvreglar som kan holde op board skiven og så sømme fast den i de liggende reglar!
Jeg tror at boarden kommer til at hænge ned sig

F fribygg sagde:
Jeg tror at boarden kommer til at hænge ned
Hm okay, hvad har du forslag til løsning?

Traditionelt blev entomsbrædder ofte brugt, det fungerer stadig i dag.

• Synes
surris
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.