Hej! Jeg er i gang med at renovere et soveværelse i en gammel tømmerhytte fra 1880'erne. Eftersom blindbunden står mod en krybekælder, har det på et tidspunkt været fugtigt, så jeg har tænkt mig at skifte den, når vi alligevel laver hele rummet om.
Krybekælderen, som er en påbegyndt kælder (ca. 3 m i lofthøjde), har nu affugter og plast på jorden.
Rummet er tømret, som I kan se på billederne.
Jeg har tænkt mig at lægge en liggende lægte under gulvbjælkerne, hvor man så lægger en oliebehandlet board (3mm). Derefter skal jeg ind med 220 spånplader, men bagefter er jeg nu lidt usikker. Bør jeg lægge en dampspærre eller bare fortsætte med gulvspån direkte efter det?
Krybekælderen, som er en påbegyndt kælder (ca. 3 m i lofthøjde), har nu affugter og plast på jorden.
Rummet er tømret, som I kan se på billederne.
Jeg har tænkt mig at lægge en liggende lægte under gulvbjælkerne, hvor man så lægger en oliebehandlet board (3mm). Derefter skal jeg ind med 220 spånplader, men bagefter er jeg nu lidt usikker. Bør jeg lægge en dampspærre eller bare fortsætte med gulvspån direkte efter det?
Tænkte lægge reglar under gulvreglar som kan holde oppe board skiven og så sømme den fast i de liggende reglar!
Klik her for at svare