Jeg skal opsætte to vægge, hvilket vil dele et stort soveværelse i to. Jeg overvejer lidt omkring isolering, primært med henblik på lyd. Hvad anbefales? Det er to soveværelser, der vil have langside mod hinanden, og så god lydisolering som muligt er ønskværdigt, da vi har små børn i huset, som ikke skal forstyrre de andre børn.
Er stenuld den bedste isolering for lyd? Er 13mm gips tilstrækkeligt, eller anbefales noget andet?
Tak på forhånd!
Er stenuld den bedste isolering for lyd? Er 13mm gips tilstrækkeligt, eller anbefales noget andet?
Tak på forhånd!
træfiberskiver, dobbeltgips på begge sider, fuge rundt om i alle samlinger. Er vel lydisolering for dummies. Derefter kan du gøre det så avanceret, som du vil.A Allez98 sagde:Jeg skal sætte to vægge op, hvilket vil gøre et stort soveværelse til to. Jeg overvejer lidt omkring isolering, primært for lyden. Hvad anbefales? Det er to soveværelser, der vil have langsiden mod hinanden, og så god lydisolering som muligt er ønskværdig, da vi har småbørn i huset, der ikke skal forstyrre andre børn.
Er stenuld den bedste isolering for lyd? Er 13mm gips nok, eller anbefales noget andet?
Tak på forhånd!
Medlem
· Stockholm
· 2 268 indlæg
A Allez98 sagde:Jeg skal sætte op to vægge, hvilket vil gøre et stort soveværelse til to. Jeg overvejer lidt omkring isolering, primært for lydens skyld. Hvad anbefales? Det er to soveværelser, der vil have langside mod hinanden, og så god lydisolering som muligt er ønskværdig, da vi har små børn i huset, og de skal ikke forstyrre andre børn.
Er stenulden den bedste isolering for lyd? Er 13mm gips nok, eller anbefales der noget andet?
Tak på forhånd!
Hvis du mener det du skriver om så godt som muligt, synes jeg, du skal bygge en dobbelt regelvæg med krydsede, forskudte regler. Den bygger en smule mere end en enkeltvæg, men ikke så slemt. Mineraluld mellem, osb+gips udenpå og forsegl alle åbninger grundigt.
Klik her for at svare