Læs! skrev jo at de skulle sætte OSB mellem reglarne. Ekstra arbejde for i Movehome er karmenes bredde tilpasset efter væggene.

H
R RoBo sagde:
Læs! skrev jo, at de ville sætte OSB mellem reglarne. Ekstraarbejde for i Movehome er karmenes bredde tilpasset efter væggene
men væggen bliver jo ikke bredere, fordi man monterer osb som kortlingar?
Hvordan får du det til at hænge sammen?

H hul sagde:
hvorfor skulle der komme merarbejde ved dørene?
Kan jo være sådan, at husleverandøren har karme med mål, der passer perfekt med gips/regl/gips, og at tømrerne så skal sætte smyg/sala ud for at det skal se godt ud ved tykkere væg?

Redigering: så nu at du mente at sætte osb mellem reglarne, så skal der jo ikke være nogen forskel.

• Synes
1
  • Laddar…
H
Valkyr Valkyr sagde:
Kan jo være, at husleverandøren har karme med mål, der passer perfekt med gips/reglering/gips, og at tømrerne så skal sætte smyg/sala ud, for at det skal se godt ud ved tykkere vægge?

Redigering: så nu, at du mente at sætte osb mellem reglerne, så skal der jo ikke være nogen forskel.
Men en væg bliver jo ikke bredere, fordi du monterer obs som kortling?
Hvordan får du det til at passe sammen?

At sætte OSB bag alle gipsplader for at hænge et TV op virker meget overkill.

Gips har et dårligt ry som egentlig ikke er så dårligt at fastgøre i, hvis man læser lidt om, hvordan man gør det.

Så kan man, ligesom hul er på at sætte krydsfiner eller OSB MELLEM reglarne, i stedet for mellem gips og regel, på den måde øger væggens tykkelse ikke overhovedet. Meget almindelig procedure. Man vælger så, hvor man vil have denne forstærkning.

Dobbeltgips er betydeligt bedre til lydisolering end gips+OSB.

Jeg er på ingen måde imod krydsfiner bag gips. Men det er en "luksusløsning," som ikke alle har råd eller lyst til at prioritere. Man vil måske hellere bruge pengene på noget andet.

• Synes
Krille4 og 1 anden
  • Laddar…
H hul sagde:
Men en vägg bliver jo ikke bredere fordi du monterer obs som kortling?
hvordan får du det til at hænge sammen?
Det er jo det, jeg skriver. Er du ikke ædru, eller vil du bare provokere?

H
R RoBo sagde:
Det er jo det jeg skriver. Er du ikke ædru, eller vil du bare provokere.
men du skriver jo at det bliver mer arbejde for Movehome at montere karmene eftersom de er tilpassede efter væggene.

hvorfor skulle det blive mer arbejde undrer jeg mig?

L
Håber at TS læser tråden ikke bare direkte, men også mellem linjerne 😊, jeg tror nok, at der er lidt at overveje, hvordan de vil have det, men som sagt, der er mange forskellige måder at bygge hus på, og det er op til hver enkelt at tage til sig, hvad der fremkommer fra den erfaring, som fagfolk har erfaret.
Til Valkyr, du har måske ret i det med karmene (68mm) 3 mm under, væg 71 mm
der findes også klackfoder hvis væggen bliver lidt tykkere.
Jeg har omtalt de overvejelser, som TS har i denne tråd og kan ikke give mere nu.

• Synes
1
  • Laddar…
H
L Liteavvarje sagde:
Håber at TS læser tråden, ikke bare ligeud, men også mellem linjerne, jeg tror nok, at der er lidt at tænke over, hvordan de vil have det, men som sagt, der er mange forskellige måder at bygge hus på, og det er op til hver enkelt at tage til sig, hvad der fremkommer fra den erfaring, som fagfolk har erfaret.
Til Valkyr, du har måske ret i det med karme (68mm) 3 mm under, væg 71 mm
der findes også klackfoder, hvis nu væggen bliver lidt tykkere.
Jeg har omtalt de overvejelser, som TS har i denne tråd, og kan ikke give mere nu,
men for guds skyld, hvorfor skulle væggen blive tykkere?

S
H hul sagde:
man sætter ikke osb mellem reglarna. forstår du hvor tidskrævende det er i hustillverkning?

H hul sagde:
Hvis man monterer OSB bag ved gipsen på reglerne, bliver væggen vel bredere/tykkere eller hvad du vil kalde det. Derfor bør man montere OSB'en mellem reglerne, så behøver man ikke udbygge karmene.

S
R RoBo sagde:
Hvis man monterer OSB bag gipsen på reglarne, bliver væggen bredere/tykkere eller hvad du vil kalde det. Derfor bør man montere OSB'en mellem reglerne, så man ikke behøver forlænge karmene.
man kan montere mellem reglerne, men det ville ingen hustilvirker gøre

Sætter man OSB mellemregister og gips, så bliver væggen tykkere. Det er sådan, man gør, hvis man bygger med funka plader. Vil man have skruemuligheder lokalt, hvor man for eksempel tænker sig et TV, så kan man jo lægge OSB mellem reglarne.

Molly kan bores væk, og så bliver der ingen gigantiske huller.

• Synes
1
  • Laddar…
H
SBH sagde:
man sætter ikke osb mellem reglarne. forstår du hvordan tidskrævende det er i hustillverkning?

Jo det gør man altid når det ikke er krav på et lag obs uden kun kortlingar af osb.
går hur snabbt som helst, dit med pladen og skru en par skruer i et 2 pladebånd så sidder den.

H
R RoBo sagde:
Hvis man monterer OSB bag gipsen på reglarne, bliver væggen bredere/tykkere eller hvad du vil kalde det. Derfor bør man montere OSB'en mellem reglarne, så behøver man ikke forlænge karmene.
det er jo det jeg har sagt, at man monterer mellem reglarne, så bliver væggen ikke bredere, og der bliver intet ekstra arbejde med at montere karmen.

det var dig, der sagde, at der bliver mere arbejde med at montere karm, når man monterer OSB som kortling.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.