Hej,

Overvejer at efterisolere min garage, så den også kan bruges om vinteren. Den er bygget i letbeton, så jeg spekulerer på, om der er nogen risici ved at opsætte en ny indervæg mod den eksisterende ydervæg i letbeton. Kan man bruge træregler, eller skal man bruge stål? Skal man have en luftspalte mellem reglerne og væggen, eller er det fint at sætte dem helt op til?

Hvis man bruger stålregler, hvordan fastgør man plasten, der skal på, inden man sætter osb + gipsplader op?

Hvilken type isolering bør man bruge...Cellplast, eller er det fint med almindelig indervægsisolering (glas/mineraluld)?

Du kan bruge hvilket som. Personligt ville jeg bruge stålregler, men det er en smagssag. Du kan montere den nye væg dikt an, men hvis du sætter den nye væg 10 mm fra, får du en bedre lydisolering. Det er vel aldrig dårligt med en luftspalte heller.

Skru OSB fast, monter plasten, og så gipsen udenpå det.

hvordan fastgør man plasten mod stålskeletterne?

Sæt plasten mellem OSB'en og gipsen.

hmm...skal man virkelig gøre det? Man kan måske fastgøre dem med dbl tape?

Findes ingen grund, men hvis du vil fastgøre det, inden du skruer på gipsen, kan du altid fastgøre det med en hæftepistol. Når du først har skruet gipsen på, kommer plasten ingen steder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.