Hej,

I den kommende renovering, hvor gulve skal udskiftes, et gammelt fyrretræsgulv fra begyndelsen af 1900-tallet, opdager jeg, at den originale indvendige væg og det originale loft, bestående af panel, stadig er der under gipsen. Ved den tidligere renovering (ikke udført af mig) har man opsat regler på væggene og sænket loftet udenpå det gamle.

For at jeg skal kunne nå gulvet helt ind til væggen, gætter jeg på, at jeg bliver nødt til at rive den nederste del af den nye gipsvæg ned.

Jeg overvejer, om jeg skal fjerne alt, inklusive gips, regler, gamle paneler og starte forfra, eller om jeg skal prøve med det første, at rive den nederste del for at komme til gulvet.

Det generer mig lidt, at man ikke fjernede det gamle, da man satte de nyere gipsvægge/loft op.

Huset har slået sig, så det originale loft er skævt.

Hvad ville du have gjort?

• Laminatgulv under renovering, delvist fjernet gipsvæg, blottet panel og rør, synlig stikkontakt og radiator under et vindue.
  • Gammelt træloft og væg med revner, åben for renovering og fjernelse af gips, originale paneler synlige under loft.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.