hheheh sagde:
er det helt risikofrit at isolere indvendigt så? Du flytter jo dugpunktet indad i væggen.
Godt spørgsmål, overvejede det faktisk selv. Væggen er støbt beton med mursten på ydersiden. Ingen idé ang. isolering eller lignende. Betyder det, at man skal plastre, eller at man skal lade være med at isolere? I betragtning af at ydervæggene generelt er kolde, tror jeg, at isolering ville være en fordel varmemæssigt.
 
findes der allerede en plast, så bør man ikke plastre, da du lukker alt inde mellem plasten, hvis jeg tror rigtigt, dog har jeg set folk som har lagt plast 2 gange. Isolerer du ikke, får du en meget hul væg, når det gælder lyd.
 
Dzollero sagde:
finns där redan en plast så bör man inte plasta imed att du stäbger in allt mellan plasten om jag tror rätt, dock har jag set folk som dratt plast 2 ggr. isolerar du inte så får du en väldigt ihålig væg når det gælder ljud.
Ja, øvrige vægge på overetagen er stålregler med gips på begge sider, og det er jo som en stor akustiklåda, jeg vil have noget stumt, deraf at jeg tænkte isolere, varme-effekten føltes som en bonus.

Ang. om det findes plast i dag har jeg ingen aning faktisk.
 
Nogen der har styr på om der er brug for plast eller ej? Ifølge tegningen er væggen beton på indersiden og facadetegl på ydersiden. Indersiden er derefter sparsomt spartlet/pudset og derefter tapetseret.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.