I færd med at smække en indre væg op og har revet noget, så hvad der findes, er en øvre og en nedre lægte samt en bærende lægte på hver sin side.

Nu er det tilfældet, at INGEN af disse lægter stemmer overens, men de "peger" i lidt forskellige retninger. Væggen er 340 cm lang, og differencen er ca. 3-4 cm. Tanken er, at jeg sætter min "lægte ramme" op på "passende" måde mod den eksisterende konstruktion, da der ikke er nogen givne referencepunkter.

Spørgsmålet er, hvor meget skal jeg arbejde for at få rette vinkler mod øvrige vægge? Gør det noget (altså kan man nogensinde opdage det uden at måle), at det differerer 3-4 cm på en 340 cm væg, vi taler jo om typisk +- ½ grad, så er det noget at bekymre sig om?

Det er jo ikke sådan, at jeg planlægger at møblere en vinkelhager i hjørnerne ;)

Det vigtigste synes jeg vel er at få indervæggen i lod.

apotekarnes
En ting jeg har lært mig, når det kommer til renovering og ombygning, er ikke at bekymre sig alt for meget om små skævheder. Det, der ser helt galt ud, når man sidder med tommestokken, ses ofte slet ikke, når arbejdet er færdigt. Jeg er enig med den forrige taler: Sørg bare for, at væggen er i lod.

b8q sagde:
Det vigtigste synes jeg vel er at få indervæggen i lod.
Ja det ser jo lidt sjovt ud når billederne hælder udad i nederkant. :)

apotekarnes
På den anden side er det jo den billigaste metode for selv-lukkende døre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.