nikasp
Kombiner med at banke og måle mellem de slag, man får, så kan man finde ud af, om det er stumt og regel eller ej.
 
f91jsw sagde:
Magnettricket forudsætter, at der ikke er spånplade eller OSB bag gipsen, for så behøver det ikke at være skruet i reglarne. For de fleste formål spiller det da ingen rolle, da man lige så godt kan skrue i pladen, men til dette formål ved jeg ikke om det holder. Der er betydelige kræfter, når man strammer en wire.
Hvis der er en træplade bagved, vil en type molly jo holde rigtig godt.
 
Hvordan mener du så Thomas? Kan det være typisk beton-regel-træplade-gips? Trodde det var beton-træ-regel-gips? Snart river jeg et hul i en væg bare for at vide, hvordan mit hus er konstrueret :s Det bliver nok, når jeg skal renovere stuen, for der har jeg en sektion svarende til en gipsplade, der buler ud... føles lidt skræmmende at begynde at trække i det...
 
Løs et stik, så ser du, hvordan væggen er opbygget.
 
Nancy Alke sagde:
Hvordan mener du så Thomas? Kan det være typ beton-regel-træplade-gips? Trodde det var beton-træ-regel-gips? Snart river jeg et hul i en væg bare for at vide, hvordan mit hus er konstrueret :s Det bliver nok når jeg skal renovere stuen, for der har jeg en sektion svarende til en gipspade, som buler ud... føles lidt ubehageligt at begynde at trække i det...
Nja, nu tænkte jeg, eller snarere f91jsw, på tilfælde hvor der er en træplade af en slags direkte bag gipsskiven. Vi som snedkererer til os selv gør ofte sådan for at få en god væg at skrue i. Men det er nok ret sjældent i øvrigt ville jeg tro.

Det som overrasker mig lidt nu er dog, at du nævner beton. Har du beton i væggene? I så fald er det jo roligt, så laver du fastgørelsen i betonen i stedet, igennem gipsen og ind i betonen.

Hvad bor du i for hus? Hvad er det for en facade på huset?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.