K
Okay, kiggede på nogle klip på yourube og der løb der jo ikke en masse på gulvet... Jeg skal fylde baljen op efter 4cm snit, så er vandniveauet langt under minimum og så fylder jeg op til max.

Stænk oplever jeg ikke i hvert fald.. Jeg orker dog ikke mekke DIY, så jeg tager nok og køber Ryobin, den virker smartere med balje.
 
Er det ikke indlysende, at man bruger en vandkølet/smurt sav, slibemaskine, eller hvad det end måtte være, udendørs eller der, hvor lidt vandspild ikke kan gøre skade?
 
  • Synes
Bengt65
  • Laddar…
K
Måske, men man skal vel ikke behøve at ringe til brandvæsenet for at låne en tankvogn, som kan sprøjte vand i beholderen, mens man skærer for at undgå at stoppe efter 4 cm for at fylde på?
 
  • Synes
megajocke og 1 anden
  • Laddar…
K KjellTimell sagde:
Måske, men man skal vel ikke behøve at ringe til brandvæsenet for at låne en tankvogn, der kan hælde vand i beholderen, mens man kapper for at slippe for at stoppe efter 4 cm for at fylde på?
Er det så slemt?
Har lånt og kørt med billige fliseskærere, men kan ikke huske, at man skulle fylde vand på under brug.
Tips: Tag lidt vand med i en spand, så behøver du ikke bruge penge på at ringe 112.
 
Købte en Herkules flise/klinkeskærer på Bauhaus for 10 år siden. Den står i et stativ med vandbakke. Har lavet to store badeværelser med sten og fliser. Køkken, lille toilet og gang. Den har været udlånt til helfliselægning af kælder og adskillige badeværelsesprojekter. Tror jeg gav under 1500 for den dengang. Lidt rust på den nu, men den kører stadig fint.
 
Tak for tipsene! Jeg har samme problem med min Herkules/Einhall TC, som jeg testkørte for første gang i dag, at den gerne vil slå af hjørnet, når man saver igennem det sidste. Tipset om at bytte slibevand var også værdifuldt. I øvrigt, min erfaring er, at snittet bliver finere med glasuren opad, at lade klingen møde bagsiden først, præcis som med rundsav (dog omvendt). Jeg prøvede også at jolle kanten i 45 grader. Fungerede ret godt, men det kræver præcisionssavning.
 
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Er det ikke indlysende, at man bruger en vandkølet/smurt sav, slibemaskine eller hvad det end måtte være udenfor eller hvor lidt vandspild ikke kan skade?
Nej, det synes jeg ikke.
Man vil have alt så tæt på som muligt, for når man først fliser, så er der lidt tidspres involveret, da klæberen tørrer/hærder. At skulle løbe ud (og tage tøj på hver gang) fungerer ikke.
Men jeg forbereder mig med plastik på bordet, hvor saven står, evt. beskytter væggen bagved osv.
 
JanneJanne123
Kommer vel an på, hvordan man planlægger? Man behøver jo ikke at sprede al fix ud på én gang, og når man nærmer sig en svær del med kapninger, kan man jo ligefrem vente med at sprede fix ud, indtil efter man har kappet.
 
Jeg lagde en besværlig overflade med flere kapede end der var hele stykker.
Målte min centerlinje med laseren og satte alle hele fliser, derefter målte jeg alle dem, der skulle kappes, og lagde dem på prøve, så det ville passe, inden fixet kom frem igen.

Ellers er det bare at være hurtig eller plastre området ind, hvor du har saven.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.