9,553 læst ·
23 svar
10k læst
23 svar
Nogen der har testet billig elektrisk flisesav
Side 1 af 2
Hej!
Jeg skal lave 50 keramiske klinker (ekstra hårde, så vidt jeg forstår).
Jeg undrer mig over, om nogen har prøvet de billige fliseskærere (omkring 5-700 kr) fra f.eks. Bauhaus, Claes Olsson, Jula osv.
Jeg skal bare dele pladerne lige over, ingen komplicerede snit.
Hvad er jeres erfaringer med disse enkle maskiner?
Roger
Jeg skal lave 50 keramiske klinker (ekstra hårde, så vidt jeg forstår).
Jeg undrer mig over, om nogen har prøvet de billige fliseskærere (omkring 5-700 kr) fra f.eks. Bauhaus, Claes Olsson, Jula osv.
Jeg skal bare dele pladerne lige over, ingen komplicerede snit.
Hvad er jeres erfaringer med disse enkle maskiner?
Roger
Selvbygger
· Stockholm
· 10 264 indlæg
Fungerer godt. Ellers er diamantklinge til vinklen et godt alternativ.
Tak for jeres svar, så ser det ud til, at disse billige fungerer til det, jeg skal gøre.
Jeg hørte tidligere, at de var så svage, at man skulle tage det meget roligt, når man savede, så motoren ikke stoppede. Det tog derfor meget lang tid at save en plade, er det ikke noget, I har været irriterede over?
Jeg hørte tidligere, at de var så svage, at man skulle tage det meget roligt, når man savede, så motoren ikke stoppede. Det tog derfor meget lang tid at save en plade, er det ikke noget, I har været irriterede over?
Jeg kørte med vinkelsliber og almindelig stenskive, da jeg flisede for en uge siden. Fungerede helt udmærket.
Det har jeg ikke lagt mærke til med min Biltema variant. Derimod slår den gerne det sidste stykke af hjørnet af, så jeg savede ca. 5-10 mm ind fra den ene side først og drejede derefter og savede resten.saabsafir sagde:
Ja, og skift vandet efter et stykke tid... En ulempe er jo, at vandbeholderen er ret lille, så der bliver en del slibestøv og "tykt" vand efter et stykke tid, og så begynder den at save lidt dårligere (=går tungere), når der sætter sig en masse gammelt savstøv/spåner i klingen.thomas33 sagde:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 indlæg
Jeg har en billig maskine fra Jula. Har brugt den i forskellige projekter i 10 år. Fungerer godt. Har aldrig opfattet den som sløv eller langsom.
Der var for nogle år siden en tråd her om en Biltema maskine, hvor akslen var skæv, så klingen vippede. Sandsynligvis vipper alle klinger lidt uanset prisen på maskinen. Men det kan være godt at tjekke den ting direkte efter køb. En billig maskine kan sandsynligvis have større spredning i kvalitet.
Der var for nogle år siden en tråd her om en Biltema maskine, hvor akslen var skæv, så klingen vippede. Sandsynligvis vipper alle klinger lidt uanset prisen på maskinen. Men det kan være godt at tjekke den ting direkte efter køb. En billig maskine kan sandsynligvis have større spredning i kvalitet.
Låner denne tråd i stedet for at oprette en ny..
Købte en EinHell TC-TC 618 og en bedre klinge.. Prøvekørte den i aften og oplevede ikke "sprøjt" som mange ser ud til at nævne, i stedet løber næsten intet vand tilbage til beholderen, men søger gennem sprækker og dårlige tolerancer ned til bordet den står på. skal fylde vand på hver 20-30 sekund for at holde minimumsniveauet.
Jeg formoder, at der er noget galt? Det er jo en ret enkel konstruktion, og jeg har drejet og vendt alle dele, der kan, og vejet saven med en Libella.. Men stadig det samme.
Er det bare at reklamere, eller er det sådan her med disse maskiner?
Købte en EinHell TC-TC 618 og en bedre klinge.. Prøvekørte den i aften og oplevede ikke "sprøjt" som mange ser ud til at nævne, i stedet løber næsten intet vand tilbage til beholderen, men søger gennem sprækker og dårlige tolerancer ned til bordet den står på. skal fylde vand på hver 20-30 sekund for at holde minimumsniveauet.
Jeg formoder, at der er noget galt? Det er jo en ret enkel konstruktion, og jeg har drejet og vendt alle dele, der kan, og vejet saven med en Libella.. Men stadig det samme.
Er det bare at reklamere, eller er det sådan her med disse maskiner?
Har en meec som ser præcis ud som din, og det er håbløst at få vandet til at løbe tilbage der, hvor det skal, og det sprøjter forbandet overalt.
Nu tog jeg saven ud i garagen og var der og skar, men en tanke slog mig.
Har tænkt på at bøje et stort kar på jobbet og montere saven i, så fylder man op, indtil det er kritisk for strømmen, og så behøver man ikke bekymre sig om, at vandet løber af bordet.
Nu tog jeg saven ud i garagen og var der og skar, men en tanke slog mig.
Har tænkt på at bøje et stort kar på jobbet og montere saven i, så fylder man op, indtil det er kritisk for strømmen, og så behøver man ikke bekymre sig om, at vandet løber af bordet.
