Hej!
Jeg skal lave 50 keramiske klinker (ekstra hårde, så vidt jeg forstår).
Jeg undrer mig over, om nogen har prøvet de billige fliseskærere (omkring 5-700 kr) fra f.eks. Bauhaus, Claes Olsson, Jula osv.
Jeg skal bare dele pladerne lige over, ingen komplicerede snit.
Hvad er jeres erfaringer med disse enkle maskiner?
Roger
 
Fungerer godt. Ellers er diamantklinge til vinklen et godt alternativ.
 
Er enig med Robert ovenfor, fungerer helt fint. Har selv brugt flere af dem til omkring 2-300kr og opefter.
 
  • Synes
mexitegel
  • Laddar…
Selve maskinen gør det, den skal gøre, men klingen er ikke så god.
Men med en bedre diamantklinge forbedres flisesaven betydeligt.
 
Ja har brugt Biltemas og fungerer helt klart godt for prisen,
 
Jeg har Biltemas og den har holdt sammen flere år og badeværelse/gulv... Jeg har originalklingen tilbage.
 
Tak for jeres svar, så ser det ud til, at disse billige fungerer til det, jeg skal gøre.
Jeg hørte tidligere, at de var så svage, at man skulle tage det meget roligt, når man savede, så motoren ikke stoppede. Det tog derfor meget lang tid at save en plade, er det ikke noget, I har været irriterede over?
 
Jeg kørte med vinkelsliber og almindelig stenskive, da jeg flisede for en uge siden. Fungerede helt udmærket.
 
saabsafir sagde:
Tak for jeres svar, så virker disse billige til det, jeg skal gøre.
Jeg hørte tidligere, at de var så svage, så man måtte tage det meget roligt, når man savede, så motoren ikke stoppede. Det tog således meget lang tid at save en plade, er det ikke noget, I har irriteret jer over?
Det har jeg ikke lagt mærke til med min Biltema variant. Derimod slår den gerne det sidste stykke af hjørnet af, så jeg savede ca. 5-10 mm ind fra den ene side først og drejede derefter og savede resten.
 
  • Synes
Dr_Bus
  • Laddar…
Tak for jeres svar, så ser det ikke ud til at være nogle større problemer ved at købe disse billige maskiner.
Man bruger jo disse ikke så ofte som privatperson.
 
Bare husk at de sprøjter en del vand, så du skal save der, hvor det ikke gør så meget, at der kommer vand på underlaget.
 
thomas33 sagde:
Bare husk, at de sprøjter ret meget vand, så du skal save et sted, hvor det ikke gør så meget, at der kommer vand på underlaget.
Ja, og skift vandet efter et stykke tid... En ulempe er jo, at vandbeholderen er ret lille, så der bliver en del slibestøv og "tykt" vand efter et stykke tid, og så begynder den at save lidt dårligere (=går tungere), når der sætter sig en masse gammelt savstøv/spåner i klingen.
 
  • Synes
Dr_Bus og 1 anden
  • Laddar…
Jeg har en billig maskine fra Jula. Har brugt den i forskellige projekter i 10 år. Fungerer godt. Har aldrig opfattet den som sløv eller langsom.

Der var for nogle år siden en tråd her om en Biltema maskine, hvor akslen var skæv, så klingen vippede. Sandsynligvis vipper alle klinger lidt uanset prisen på maskinen. Men det kan være godt at tjekke den ting direkte efter køb. En billig maskine kan sandsynligvis have større spredning i kvalitet.
 
K
Låner denne tråd i stedet for at oprette en ny..
Købte en EinHell TC-TC 618 og en bedre klinge.. Prøvekørte den i aften og oplevede ikke "sprøjt" som mange ser ud til at nævne, i stedet løber næsten intet vand tilbage til beholderen, men søger gennem sprækker og dårlige tolerancer ned til bordet den står på. skal fylde vand på hver 20-30 sekund for at holde minimumsniveauet.

Jeg formoder, at der er noget galt? Det er jo en ret enkel konstruktion, og jeg har drejet og vendt alle dele, der kan, og vejet saven med en Libella.. Men stadig det samme.

Er det bare at reklamere, eller er det sådan her med disse maskiner?
 
Har en meec som ser præcis ud som din, og det er håbløst at få vandet til at løbe tilbage der, hvor det skal, og det sprøjter forbandet overalt.

Nu tog jeg saven ud i garagen og var der og skar, men en tanke slog mig.

Har tænkt på at bøje et stort kar på jobbet og montere saven i, så fylder man op, indtil det er kritisk for strømmen, og så behøver man ikke bekymre sig om, at vandet løber af bordet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.