Sidder og kalkulerer med et ret stort husbyggeri og er kommet ind på det her med lavenergihuse og passivhuse.
Da jeg ønsker en pudset facade så burde dette være kanon,
Der er jo en del byggesystemer, der er ret ens i bund og grund: Nogle er i celleplast og nogle i EPS osv. norske firma Bewi har en u-værdi på 0,10 på færdig væg!! det er jo sindssygt godt, men har ikke fået en pris på det endnu, så det er vel svinedyrt...

http://www.dorocell.se, klik på ´thermomur´

www.bewi.no

http://www.isorast.se/

Nogen, der har nogle synspunkter eller erfaringer med dette byggemateriale,
modtages taknemmeligt:)

Er lige kommet fra Nordbygg og kiggede da på disse du nævner, og det virker jo næsten for godt til at være sandt. Cellplast direkt har et system de kalder legolit, som virker mest smidigt. De viste også et helt tag af cellplast med pladtag direkte på dette, så virkelig godt ud....

Men som svar på dit spørgsmål, så har jeg ingen erfaring med dette.

brug søgefunktionen, så finder I masser

saterborn, ok tak for infoen, så du nogle priser i kvm på dem, der var repræsenteret på messen?
Fik netop at vide priserne på isorast, 1000 kr/kvm + puds de bliver jo typ 2000 kr kvadraten..... oops!
Håber de andre systemer er lidt mere tilgængelige for os dødelige.

Ja, lidt info lykkedes det mig at få.
Cellplast direkt har en hjemmeside med prisliste og den koster 1000 Sek/m2.
Bewi fik jeg en prisliste fra og deres koster ca. 700 Sek/m2 (Dog system med U-værdi på 0,19 tror jeg det var).
Du siger, at Isorast koster 1000 Sek/m2, så mistænker jeg, at du mener uden beton?

Så har du også www.besta.se, ser ret interessant ud også.... kræver ingen støbning.

Saterborn sagde:
Ja lite info lyckedes jeg få.
Cellplast direkte har en hjemmeside med prisliste og den koster 1000 Sek/m2.
Bewi fik jeg en prisliste fra og deres koster ca 700 Sek/m2(Dog system med U-værdi på 0,19 tror jeg det var).
Du siger at Isorast koster 1000 Sek/m2 så mistænker jeg at du mener uden beton?
ja præcis, det er uden beton, men jeg har en god ven som ejer en betonfabrik i nærheden.. sicken tur:D

og isorast tog følgende:
Passivhusvæg U-værdi 0,10 - 1065kr/m2
Lavenergihusvæg U-værdi 0,12 - 915kr/m2
Lavenergihusvæg U-værdi 0,17 - 780kr/m2
Standardvæg U-værdi 0,29 - 529kr/m2

Men faan, det bliver dyrt alligevel med sådanne vægge ser det ud til.
Undrer om det er værd det....

Saterborn sagde:
Sen har du även www.besta.se, ser rätt interessant ud også.... kræver ingen støbning.
Dette ser nice ud, men faaaan hvad isolering 246 mm EPS + mineralskive på 95 mm
bliver dog kun 0,11 u-værdi ifølge deres info. Ser solidt ud i hvert fald.
God hjemmeside havde de også, gode billeder af et hus de har bygget i Gävle.

Nåja, har sendt en mail til dem, får se hvad de siger...:)

en grov hurtigberegning ...jeg har brug for 200 kvm til ydervæg!

Spændende.... meddel gerne svaret da jeg er vildt nysgerrig! Held og lykke

Talte med bestahus i dag, men tilsyneladende har alle været på nordbyggmässan, men jeg skulle få svar i løbet af næste uge. Dette alternativ ser mest fornuftigt ud lige nu, synes jeg. Er de i samme prisklasse som de andre systemer, tror jeg fanme, at jeg bygger besta-blokkene selv, men i så fald laver jeg dem større. Vi får se....

Ja, har man den tid, tror jeg, man kan bygge rigtig billigt! Regner man lidt grovt på det, bør man kunne bygge for typ 300 Sek/m2 (hvis man ser bort fra sin egen tid).

Som sagt, meddel gerne, hvis du har talt med dem.

jo tid är mangelvare med to børn og to virksomheder...
Undrer hvad de limer krydsfiner mod eps:en med? Må jeg finde ud af...
Jo jeg vender tilbage når jeg har fået priserne

Polyuretanlim.

Du finder det under "om os" > "spørgsmål og svar" om besta (i højremenuen)

Jeg undrer, hvad de har for styrke på celleplastblokkene? Næppe s80

Så kan man måske ikke bygge dem større (højere), som du tænkte, for der er sikkert en god grund til, at de kun er 30-40 cm høje. Længere burde man dog kunne lave dem.

Så undrer man sig over, hvor længe limet holder. Ikke sjovt at se den ydre ramme begynde at falde fra hinanden om 20 år...:)

Regnede lidt:

Konstruktionsplyfa 130 kr m2 (begge sider) Byggmax

20 cm celleplast s200 210 kr/m2 Cellplastdirekt

Giver ca. 340 kr m2 + limomkostninger og et kæmpe puslespil bare for den ydre facade. Den tid det tager at save plywooden, pusle og lægge alle stykkerne i pres ... På den tid er du kommet halvvejs med et løsvirkeshus :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.