10,901 læst ·
19 svar
11k læst
19 svar
Nedrive pejs, selv eller håndværker.
Hvordan gik det?E Erik555 sagde:Hej,
Jag skal rive en rædselsfuld pejs i mit hus. (Huset er bygget 1915 og dette åbækkel hører ikke hjemme her). Se billede.
Nu til mit problem; ingen vil engang give et tilbud på arbejdet. Jeg vil helst ikke gøre det selv, men det ser ud til at jeg bliver nødt til det. Alt skal væk, pejsen, murstenene og forud.
Spørgsmål et: Er der nogen, der kan give tips om nogen, der kan udføre nedrivning i Göteborg?
Spørgsmål to: Hvis jeg ikke får fat i nogen, hvor gennemførligt kan denne nedrivning være at gøre selv? Tror I ‘overdelen’ er massiv eller hul, nogen der har erfaring med lignende?
Jo, det blev håndværkere, der fik æren af at gøre det. Det tog to personer en hel dag at bryde skidtet op. Den øverste del viste sig at være meget massiv og temmelig besværlig at have med at gøre. (jeg var hjemme og arbejdede den dag, og de arbejdede aktivt hele dagen).J Jockoh sagde:
En sjov overraskelse var, at gulvet under var intakt, og den stenplade, der havde været foran den kakkelovn, som engang stod der (men desværre blev fjernet i 70'erne), fandtes stadig.
Der har været diskussion om støv i tråden, det støvede ret meget. De pakkede området ind i plast og havde støvfælder, men det var alligevel ret støvet i de nærliggende rum.
Sammenfattende er jeg glad for, at jeg ikke gjorde det selv.

Klik her for at svare