Hej,

Jeg skal rive en skrækkelig åben pejs ned i mit hus. (Huset er bygget i 1915, og dette misfoster hører ikke hjemme her). Se billede.

Nu til mit problem; ingen vil engang give tilbud på arbejdet. Jeg vil helst ikke gøre det selv, men det ser ud til, at det må blive sådan. Alt skal væk, pejsen, mursten og fortid.

Spørgsmål et: Er der nogen, der kan give tips om nogen, der kan udføre nedrivning i Göteborg?

Spørgsmål to: Hvis jeg ikke får fat i nogen, hvor gennemførligt kan denne nedrivning være at gøre selv? Tror I 'overdelen' er massiv eller hul, nogen der har erfaring med lignende?

• En stor åben pejs med rød-brune mursten og kaminhylde fyldt med legetøj. Rød plastbil står ved siden af pejsen.
Senest redigeret:
Står der en muret skorsten oven på din åbne ildsted, som også skal rives ned, så tror jeg, du skal ringe til nogen, før du begynder...

Er det bare et rør fra ildstedet til skorstenen, så er det bare at køre på.

I InsidersUnited sagde:
Står det en muret skorsten oppe på din åbne pejs, som også skal rives ned, tror jeg, du skal ringe til nogen, inden du begynder...

Er det bare et rør til fra pejsen til skorstenen, så er det bare at gå i gang.
Pejsen er bygget i 50'erne, tidligere har der stået en kakkelovn her. Pejsen står ikke under/i murstokken, men mod murstokken.

• Synes
InsidersUnited
  • Laddar…
Er den ikke integreret med skorsten, så er det let at rive, det tager et par timer. Slædehammer og borehammer.

• Synes
Erik555
  • Laddar…
Det der er let at rive, tager en weekend, højest. Unødvendigt at betale for. Har du held, ligger der parket nedenunder, ellers er det et værre problem.

• Synes
Erik555
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack sagde:
Det der er let at rive, tager en weekend, højst. Unødvendigt at betale for. Har du held, ligger der parket under, ellers er det et værre problem

Tak, så bliver det nok snart nedrivningsarbejde...

Parketten har jeg en fyr fra Nicaragua som ordner, hvis den er fjernet under. 1 400 kr m², god pris synes jeg, og jeg benytter lejligheden til at slibe hele gulvet samtidig.

De plejer ikke at være noget problem at plukke ned sten for sten.

Det der river du selv

Jeg er i gang med at rive en selv lidt større end din Mursten pejs omringet af stillads med værktøjer spredt på gulvet under renovering i en stue.

Dæk gulvet og med hammer og mejsel hug ned bit for bit. Det går, hvis man er forsigtig. Jeg har revet en lignende konstruktion ned, og det var ikke så svært. Hvis man begynder med emhætten oppefra, så gik det at banke bit for bit.

• Synes
kortis
  • Laddar…
E Erik555 sagde:
Hej,

Jeg skal rive en hæslig pejs ned i mit hus. (Huset er bygget i 1915, og denne skabning hører ikke hjemme her). Se billede.

Nu til mit problem; ingen vil engang give et tilbud på arbejdet. Jeg vil helst ikke gøre det selv, men det ser ud til, at det må blive sådan. Alt skal væk, pejsen, murstenen og tidligere.

Spørgsmål et: Er der nogen, der kan give et tip om nogen, der kan udføre nedrivning i Göteborg?

Spørgsmål to: Hvis jeg ikke får fat i nogen, hvor gennemførligt kan denne nedrivning være at gøre selv? Tror I 'overdelen' er massiv eller hul, nogen der har erfaring med lignende?
Hammer og mejsel, så er det gjort på en dag.

• Synes
Erik555
  • Laddar…
P
Plukkede en lignende åbäke ned for nogle år siden, en time med bilhammer så var der kun en bunke mursten tilbage. Det besværlige er at køre resterne til lossepladsen og rydde op alt støv og sod, der har spredt sig.

mnils sagde:
Plukkede et lignende åbæk ned for et par år siden, en time med forhammer og så var det bare en bunke mursten tilbage. Det svære er at køre resterne til genbrugsstationen og at rengøre alt støv og sod, der har spredt sig.
Ofte går det lige så let med hammer og mejsel, og maskinen blæser ikke støv overalt. Et brækjern er et uvurderligt værktøj i alle situationer.

Et varmt tip er at starte oppefra!

• Haha
kortis
  • Laddar…
J Jens83 sagde:
Hett tips er at begynde oppefra!
Det går betydeligt hurtigere, hvis man begynder nedefra.

wildeside
Byg et telt af bygplast rundt om, tag en engangsdragt og et godt åndedrætsfilter på, så slipper du for at støve så meget.

• Synes
AnnikaMatilda og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.