Hej, jeg har et problem, huset vi købte i 2019, er bygget i 1970, er et såkaldt A-hus med indbygget garage og carport imellem, man kan nå garagen indefra. Gennem årene er der sket forbedringer og renoveringer, i form af nyt køkken, badeværelse mm. Bjælker og plasttag over carporten er blevet udskiftet til nyt, da det var i dårlig stand, nu til problemet, da huset blev bygget, blev der trukket en tagrende gennem garagevæggen fra carporten, da udløbet til regnvandet går gennem garagegulvet🥴, min tanke er at bruge carporten som en ”koldentré”, sætte en skydedør i glas langs åbningen, taget er nyrenoveret, og overfladen er dækket med terrassebrædder, et spørgsmål, kan jeg erstatte det eksisterende rør, der er i metal, med et i plast og lade det fortsat gå gennem væggen?

• Sort rør går gennem en hvid trævæg under taget i en carport, set fra indersiden.
  • Et hvidt afløbsrør går gennem en garagens væg, smuds og fugt ses på betongulv. Hylde med genstande til venstre.
Rickard.
Kan du måske, men det bliver ingen bedre løsning af det, hvad tænker du bliver bedre af det?

Den ser næsten ud til at ligge så tæt på kanten, at man burde kunne undergrave og fifle ud regnvandsrøret på ydersiden i stedet, men det er svært at sige ud fra billederne.

• Synes
cpalm
  • Laddar…
Vil undgå, at der danner sig rust i røret gennem væggen, da røret har siddet der siden slutningen af 90'erne, da tagrender og garagetaget blev renoveret, der findes papir på det, carport-arealet er i dag dækket med træterrasse med asfalteret indkørsel foran. Tanken er at montere en glas-skydedør der og lade det blive en koldentré. At man lod placere udløb til regnvandet i garagen, da huset blev bygget, er en gåde ... de fleste i området har samme problem, mange har ladet regnvandet løbe ud på garageindkørslen ved at udskifte tagrenderne og flytte nedløbsrør for at undgå at have et rør gennem væggen og risikere fugtskader i væggen, at grave ud og lade røret gå på den anden side af væggen er ikke så let, da regnvandsledningen kommer op af gulvet i garagen, går så formodentlig under pladen og carportarealet til den anden væg, hvor yderligere et nedløbsrør tilslutter til regnvandet og derefter videre ud i gaden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.