Ja, ordentligt skal de være :)
Men så var det også for enkelt at få fast første runde med klodserne, først sørgede vi for, at alle stod i lod og så støbte vi lidt i hvert hul, så de stod solidt, inden vi begyndte at stable resten.

Hvad vil du bruge for regler?
Har du tjekket med en betongleverandør, om de kan levere den blanding, som CellplastDirekt anbefaler?
Jeg måtte undvære stålfiber...

Jeg vil bruge trælægter. Skal bare sørge for at holde dem tørre. Ja, en eller anden form for armering i betonen vil jeg have. Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg vil bruge endnu.

empame sagde:
Hvad vil du bruge for regler?
Har du tjekket med en betonleverandør, om de kan levere den blanding, som CellplastDirekt anbefaler?
Jeg måtte droppe stålfiber...
Hvordan har kvaliteten på dine blokke været?
Har du hørt, at cellplast direkte er solgt til BeWi?

Jo kvaliteten var vel helt ok, selvfølgelig fandtes der nogle der var lidt kantstødte men det spiller jo ingen rolle. Har du haft værre problemer med det?
Ja jeg fik en mail om at de var blevet opkøbt...

empame sagde:
Jo kvaliteten var helt ok, visst fanns det några som var lidt kantstødte men det spiller jo ingen rolle. Har du haft værre problemer med det?
Ja jeg fik en mail om at de var blevet opkøbt...
Ja visse klodser var fra 2010 og dele af klodsen var "smuldrende" (kører man hånden på den så falder den typisk fra hinanden) og en flok var beskidte og meget kantstødte. På en del så var der ingen "pigge" tilbage ovenpå klodsen, hvilket gør det vanskeligt at få den på plads godt.
Vi måtte gå igennem alle klodserne og sortere dem, vi ikke syntes så godt ud, og så bad vi om nye. Da sendte de en lastbil, og vi fik en ny palle med klodser, bare det at dem vi fik der så næsten værre ud end dem vi lagde bort.
Der blev jeg irriteret, jeg har jo ikke betalt for nogen anden sortering direkte. Men nu er det solgt, og jeg ved ikke om jeg orker tage den kamp op.

Besværligt! Jeg selv slikkede tilbage ca. 30 klodser og fik en kreditnota, men jeg har ikke set nogle penge endnu. Måske bliver det også besværligt med det nu, når det er solgt.
Har du nået at støbe i klodserne nu?

empame sagde:
Jobbigt! Skälv slickade jag tilbage ca 30 klodser og fik en kreditfaktura men jeg har ikke set nogle penge endnu. Måske bliver det besværligt med det også nu når det er solgt.
Har du nået at støbe i klodserne nu?
Jaså.. Det lød jo ikke særlig godt.
Mærkeligt at man ikke kan få hele og rene produkter når man alligevel betaler ganske meget for noget som er så billigt at fremstille.
Jeg har støbt første etage. I weekenden skal vi i gang med at bygge næste etage og forberede alt for at kunne støbe den til næste weekend.
Måske var det klodserne som du sendte tilbage som jeg fik. For de så ikke særlig sjove ud.

Fik betalt for krediten nu :)
Hvad skal I have for opvarmningssystem?

FTX system bliver det. Og så skal vi have solpaneler på taget og vandmantlet brændeovn. Hvad skal du selv bruge? Hvor langt er du kommet nu?
Det var jo godt, at du fik pengene tilbage.

FTX-system bliver det. Og så skal vi have solpaneler på taget og vandmantlet brændeovn. Hvad vil du selv bruge? Hvor langt er du nået nu?
Det var jo rart, at du fik pengene tilbage.

Jeg kører med almindelig traditionel gulvvarme med en NIBE F750. Det ser ud til at fungere ret godt, vi har boet i huset i 2 måneder nu.

• Synes
EllEnn
  • Laddar…
Okay.. Det bliver interessant at se nu, når det bliver lidt koldere, hvordan huset klarer sig, antager jeg :)
Har du nogle billeder fra dit byggeri? Hvor længe har du været i gang? 1-plans hus?
I morgen skal vi støbe anden etage på huset, og forhåbentlig kommer taget på inden nytår.

• Synes
EllEnn
  • Laddar…
Til Wik83 og empame! Hvordan opsummerer I jeres byggerier med byggeklods, legolit, ekolit eller hvad de nu kaldes?
Jeg synes, det ser utroligt spændende ud og har sandsynligvis tænkt mig at bygge et eget passivhus i Åre til sommer med det materiale. Nogle åbenlyse ulemper, som I har bemærket efterhånden? Har I puds på ydersiden? Hvad ville I have gjort anderledes?

Taknemlig for svar!

Sjovt! Vi byggede med "Cellplast Direkts" system og er meget tilfredse med vores byggeri, som har panel på ydersiden. Men hvis jeg bygger et hus mere på samme måde, vil jeg gøre følgende anderledes/bedre:

Tætte alle samlinger med skum & tape (fugeskum som vi har i dag, synes jeg ikke er godt nok 100%)
Være mere omhyggelig ved udskæring af vinduer (det blev svært med foringene, når man havde sjusket, men det gik i hvert fald)
Lægge gulvvarmeslange i dørenes åbninger

Småting, men alligevel :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.