63,381 læst ·
88 svar
63k læst
88 svar
Nogen der har bygget hus med byggelementer i EPS?
Ja, ordentligt skal de være 
Men så var det også for enkelt at få fast første runde med klodserne, først sørgede vi for, at alle stod i lod og så støbte vi lidt i hvert hul, så de stod solidt, inden vi begyndte at stable resten.
Men så var det også for enkelt at få fast første runde med klodserne, først sørgede vi for, at alle stod i lod og så støbte vi lidt i hvert hul, så de stod solidt, inden vi begyndte at stable resten.
Ja visse klodser var fra 2010 og dele af klodsen var "smuldrende" (kører man hånden på den så falder den typisk fra hinanden) og en flok var beskidte og meget kantstødte. På en del så var der ingen "pigge" tilbage ovenpå klodsen, hvilket gør det vanskeligt at få den på plads godt.empame sagde:
Vi måtte gå igennem alle klodserne og sortere dem, vi ikke syntes så godt ud, og så bad vi om nye. Da sendte de en lastbil, og vi fik en ny palle med klodser, bare det at dem vi fik der så næsten værre ud end dem vi lagde bort.
Der blev jeg irriteret, jeg har jo ikke betalt for nogen anden sortering direkte. Men nu er det solgt, og jeg ved ikke om jeg orker tage den kamp op.
Besværligt! Jeg selv slikkede tilbage ca. 30 klodser og fik en kreditnota, men jeg har ikke set nogle penge endnu. Måske bliver det også besværligt med det nu, når det er solgt.
Har du nået at støbe i klodserne nu?
Har du nået at støbe i klodserne nu?
Jaså.. Det lød jo ikke særlig godt.empame sagde:
Mærkeligt at man ikke kan få hele og rene produkter når man alligevel betaler ganske meget for noget som er så billigt at fremstille.
Jeg har støbt første etage. I weekenden skal vi i gang med at bygge næste etage og forberede alt for at kunne støbe den til næste weekend.
Måske var det klodserne som du sendte tilbage som jeg fik. For de så ikke særlig sjove ud.
Okay.. Det bliver interessant at se nu, når det bliver lidt koldere, hvordan huset klarer sig, antager jeg 
Har du nogle billeder fra dit byggeri? Hvor længe har du været i gang? 1-plans hus?
I morgen skal vi støbe anden etage på huset, og forhåbentlig kommer taget på inden nytår.
Har du nogle billeder fra dit byggeri? Hvor længe har du været i gang? 1-plans hus?
I morgen skal vi støbe anden etage på huset, og forhåbentlig kommer taget på inden nytår.
Til Wik83 og empame! Hvordan opsummerer I jeres byggerier med byggeklods, legolit, ekolit eller hvad de nu kaldes?
Jeg synes, det ser utroligt spændende ud og har sandsynligvis tænkt mig at bygge et eget passivhus i Åre til sommer med det materiale. Nogle åbenlyse ulemper, som I har bemærket efterhånden? Har I puds på ydersiden? Hvad ville I have gjort anderledes?
Taknemlig for svar!
Jeg synes, det ser utroligt spændende ud og har sandsynligvis tænkt mig at bygge et eget passivhus i Åre til sommer med det materiale. Nogle åbenlyse ulemper, som I har bemærket efterhånden? Har I puds på ydersiden? Hvad ville I have gjort anderledes?
Taknemlig for svar!
Sjovt! Vi byggede med "Cellplast Direkts" system og er meget tilfredse med vores byggeri, som har panel på ydersiden. Men hvis jeg bygger et hus mere på samme måde, vil jeg gøre følgende anderledes/bedre:
Tætte alle samlinger med skum & tape (fugeskum som vi har i dag, synes jeg ikke er godt nok 100%)
Være mere omhyggelig ved udskæring af vinduer (det blev svært med foringene, når man havde sjusket, men det gik i hvert fald)
Lægge gulvvarmeslange i dørenes åbninger
Småting, men alligevel
Tætte alle samlinger med skum & tape (fugeskum som vi har i dag, synes jeg ikke er godt nok 100%)
Være mere omhyggelig ved udskæring af vinduer (det blev svært med foringene, når man havde sjusket, men det gik i hvert fald)
Lægge gulvvarmeslange i dørenes åbninger
Småting, men alligevel