130,477 læst ·
270 svar
130k læst
270 svar
Naboen river eternittag!
- Status
- Not open for further replies.
Du skal ringe til nogen, der forsker i asbest, da du laver massevis af tråde om det.
Det skal pakkes ind, når det køres til lossepladsen, hvis det ligger stille, spredes det jo ikke.
Lad manden rive det ned.
Jeg har med stor sandsynlighed været udsat for asbest og diverse skadelige metaller, da jeg gik i skole for snart 20 år siden, har stadig prima lunger. Ingen ved, om de kollapser om 20-30 år dog.
PS giv ikke sukker til dit barn, det er betydeligt farligere i det lange løb at få et sukkerafhængigt barn.
Det skal pakkes ind, når det køres til lossepladsen, hvis det ligger stille, spredes det jo ikke.
Lad manden rive det ned.
Jeg har med stor sandsynlighed været udsat for asbest og diverse skadelige metaller, da jeg gik i skole for snart 20 år siden, har stadig prima lunger. Ingen ved, om de kollapser om 20-30 år dog.
PS giv ikke sukker til dit barn, det er betydeligt farligere i det lange løb at få et sukkerafhængigt barn.
At ringe til et firma og spørge kan være en god idé!
At sammenligne asbest med socker er bare rent barnligt.
Det handler ikke om, at jeg vil have medhold for at klage over naboen. Det handler om en genuin bekymring for et ämne, der er meget sundhedsskadeligt. Begrundet frygt eller ej, så forventes en god tone.
At sammenligne asbest med socker er bare rent barnligt.
Det handler ikke om, at jeg vil have medhold for at klage over naboen. Det handler om en genuin bekymring for et ämne, der er meget sundhedsskadeligt. Begrundet frygt eller ej, så forventes en god tone.
G greenhouse sagde:
Sukker, i den mængde som et gennemsnitligt menneske får i sig årligt, ER faktisk mere sundhedsskadelig end den mængde asbest man får i sig gennem at rive et eternittag.G greenhouse sagde:
Lad os holde os til emnet og ikke forvandle denne tråd til Anonyma anorektiker.
Stop med at sammenligne æbler og pærer
Stop med at sammenligne æbler og pærer
Nej hvorfor skal jeg forlade min tråd når jeg har opført mig glimrende?
Sukker-sammenligningen er vel ret relevant. Du har jo selv hisset dig op i en sådan grad, at du sammenligner en mand, der river sit tag ned 80 meter væk, med at udsætte dig for samme eksponering som at arbejde på Kockums -67. Lidt som Tjernobyl vs. Høj radonniveau i kælderen.
Nja, hvor sammenlignede jeg det med? Citér gerne
Elektronikgal
· Västra Götaland
· 671 indlæg
Hvis der er en afstand på 80 m mellem jer og naboen, er der ikke behov for beskyttelsesforanstaltninger mod jer.
Ej heller bør man vandsprøjte, da det medfører mere risiko for dem, der arbejder på taget, end det beskytter mod evt. frigjorte fibre.
At opbevare eternitplader på en palle derhjemme medfører ikke krav om at dække og mærke (de må jo ligge utildækket og umærket på taget/facaden).
Når de skal deponeres, skal de dog forsegles og mærkes.
Ej heller bør man vandsprøjte, da det medfører mere risiko for dem, der arbejder på taget, end det beskytter mod evt. frigjorte fibre.
At opbevare eternitplader på en palle derhjemme medfører ikke krav om at dække og mærke (de må jo ligge utildækket og umærket på taget/facaden).
Bedste svar
Nej, ingen afspærring og ingen vand. Vi sanerer mange tage og vi følger reglerne. Der er ingen risici for udenforstående, der ikke arbejder med det dagligt. Meget få fibre frigøres, hvis overhovedet. Afhængigt af tilstanden. Udendørs er der ingen fare, men indendørs er det en anden sag... som nogen skrev, får du mere skidt i lungerne fra vejstøv end fra asbesten...G greenhouse sagde:
Tak Henrik! Meget godt svar!Henrik.woll sagde:
Om der er en afstand på 80 m mellem jer og naboen, er der ingen behov for beskyttelsesforanstaltninger mod jer.
Ikke heller bør man vandbestråle, da det medfører mere risiko for dem, der arbejder på taget, end det beskytter mod evt. frigjorte fibre.
At opbevare eternitplader på en palle hjemme medfører ingen krav om at dække og mærke (de får jo ligge uafdækket og umærket på taget/facaden)
Tak Daniel, dejligt med et svar fra en fagmand!DanielPinjegård sagde:
Nej ingen afspærring og intet vand. Vi renser mange tage, og vi følger reglerne. Der er ingen risici for udenforstående, som ikke arbejder med det dagligt. Yderst lidt fiber frigives om overhovedet. Afhængigt af tilstanden. Udendørs er der ingen fare, derimod indendørs er det noget helt andet... som nogen skrev, så får du mere skidt i lungerne fra vejstøv end fra asbesten...